از تولید آفرود سبک تا اسکن های سه بعدی در سپاه امام رضا (ع)

معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا (ع) گفت: محققان سپاه امام رضا (ع) موفق به طراحی و تولید خودروی آفرود سبک شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمودرضا کفاش معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا (ع) با اشاره به تولید ماشین سبک آفرود که قابلیت حمل تا ۳۰۰ کیلوگرم بار را دارد، گفت: وزن این ماشین سبک است و چپ نمی‌کند؛ همچنین از لحاظ قیمت ۶۷ تا ۷۰ میلیون تومان برآورد شده و کاربرد آن در مناطق بیابانی و اجرای مسابقات صحرایی است که به زودی خط تولید آن را راه اندازی خواهیم کرد.
 
او با اشاره به تولید ماسک هوشمند به وسیله پژوهشگران سازمان بسیج علمی، افزود: محفظه این گونه ماسک به گونه‌ای است که با استفاده از اشعه uv و گاز ازون در سطح ۲.۵ میلی گرم هوا را تسویه می کند و در دم و بازدم هوای سالم را استنشاق می‌کنیم.

معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: نمونه این گونه ماسک در کشور آمریکا و آلمان نیز ساخته شده  اما تفاوت نمونه ایرانی با نمونه خارجی آن در این است که مهندسی معکوس در آن به‌کار برده شده است و از طرفی باطری آن به دلیل سنگینی به جای اینکه روی ماسک تعبیه شود بر روی کمربند فرد متصل  و این باطری بصورت هوشمند و در کسری از ثانیه شارژ می‌شود و نیاز به سیم و اتصالات ندارد.
 

بیشتر بخوانید


کفاش بیان کرد: این ماسک تایید سازمان بسیج علمی و پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج را کسب کرده است و به محض گرفتن مجوز دانشگاه علوم پزشکی رونمایی می شود و به تولید انبوه خواهد رسید.

او تصریح کرد: یکی دیگر از اختراعات به ثبت رسیده، اسکن‌های سه بعدی است که در آن کسانی که دچار آرتروز از قسمت کمر به پایین شده‌اند با فشار پا در سه فرم و سه جهت روی زمین و متناسب با میزان فشار، بیماری تشخیص داده و کار درمانی انجام می‌شود.

معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا (ع) با اشاره به اینکه سازمان بسیج علمی با هدف جهاد علمی پیرامون فرمایش مقام معظم رهبری شکل گرفت و هدف ما تبدیل علم به فناوری و ثروت است، تاکید کرد: از ابتدای سال تاکنون توانسته‌ایم سه شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری به ثبت برسانیم و تا پایان سال منتظر کسب دو مجوز برای تاسیس دو شرکت دیگر هستیم.

کفاش اظهار کرد: به زودی و با حضور فرمانده سپاه امام رضا (ع) از این ۳ محصول در مراسمی رونمایی خواهد شد.

او افزود: هدف سازمان بسیج علمی و پژوهشی این است که استعداد‌های جوانان را شناسایی و آنان را جذب کند و توان نوآوری و خلق ایده‌ها را در دانش پژوهان خود ایجاد کند.
منبع: تسنیم
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.