پساب وارد شده به رودخانه شاهرود آنالیز می‌شود

رئیس محیط زیست شهرستان خوسف گفت: پساب خروجی تصفیه خانه شهرستان بیرجند به صورت دوره‌ای و مداوم توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست پایش می‌شود.

تقی زاده رئیس محیط زیست شهرستان خوسف در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به این که آب خروجی از تصفیه خانه شهرستان بیرجند نمونه گیری و در آزمایشگاه آنالیز می‌شود گفت: بر اساس فاکتور‌های آلاینده‌ای که طی آزمایش پساب به دست می‌آید الگوی کشت مناسب کشاورزی داده می‌شود که برخی از محصولات را کشاورزان می‌توانند کشت کنند.

او افزود: با ورود پساب خروجی تصفیه خانه شهرستان بیرجند به بستر رودخانه شاهرود شکایت‌های متعددی از سوی روستاییانی که در مجاورت این رودخانه هستند صورت گرفت و در حال پیگیری است.

تقی زاده عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص وضعیت کرونا، نگرانی‌های مردم کاملا به جا است و کارشناسان محیط زیست استان قطعا دغدغه سلامتی مردم را دارند.


بیشتر بخوانید


رئیس محیط زیست شهرستان خوسف تصریح کرد: بعضی از روستا‌های حاشیه شاهرود پل ندارند و معابر عرضی از وسط رودخانه عبور می‌کند و دیده شده برخی از افراد با موتور همراه با خانواده از وسط این آب عبور می کنند.

او ادامه داد: همچنین دیده شده گله‌های دام اهلی از این آب استفاده می‌کنند و در شرایط خاص الان قطعا باید بیشتر نظارت کنیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.