معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام (ره) خبر داد؛

ایجاد ۱۲۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در کشور

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام (ره) از ایجاد ۱۲۰ هزار فرصت شغلی برای افراد زیر پوشش از ابتدای امسال تاکنون خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، عبدالملکی ،معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام (ره) با تشریح اقدامات حمایتی و اشتغالزایی کمیته امداد و نیز با بیان این که برنامه کمیته امداد برای رفع فقر، توانمند سازی از راه ایجاد اشتغال و درآمد با ثبات است، گفت: امسال ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را در برنامه داریم که تاکنون ۱۲۰ هزار مورد آن عملیاتی شده است.

او با اشاره به این که کمیته امداد در این دهه‌ها ۷۰۰ هزار خانواده نیازمند را مستغنی کرده و آن‌ها به درآمد مکفی رسانده است گفت: هزاران نفر از این افراد اکنون حامی خانواده‌های محروم دیگر هستند.

به گفته معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام (ره) به رغم شرایط کرونا، برنامه‌های اشتغال کمیته امداد نسبت به پارسال پیشرفت ۲۰ درصدی داشته است.

تحقق ۶۱ درصدی فرصت‌های شغلی مددجویان قمی

عبدالملکی در خصوص ایجاد اشتغال در استان قم گفت: ۲۹۰۰ فرصت شغلی برای استان قم در نظرگرفته شده که تاکنون ۱۷۵۰ شغل آن سازماندهی شده است، که نشان از تحقق ۶۱ درصدی این برنامه دارد.

او از ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در سال آینده  هم خبر داد و گفت: از دولت و مجلس درخواست کرده ایم که مسئولیت تمام مشاغل خانگی و مشاغل خرد روستایی هم در اختیار کمیته امداد قرار داده شود  تا با منابع مربوطه که در قانون آمده است بتوان در این زمینه گام‌های موثری برداشت.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام (ره) ادامه داد: در صورت تحقق این خواسته، آمادگی خود را برای ایجاد ۵۰۰ هزار شغل اعلام می‌کنیم که البته این درخواست در دست بررسی است.

عبدالملکی دو نظام هدایت شغلی و راهبری برای ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد را برشمرد و گفت: در نظام هدایت شغلی به افراد صاحب ایده کمک می‌شود تا شغل مورد نظر خود را بعد از مشاوره‌ها آغاز کنند و نظام راهبری یک الگوی کارآفرین محور است که طراحی شغلی و کسب و کار می‌کند و مددجویان در آنجا مشغول به کار می‌شوند.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام (ره) افزود: برنامه اشتغالزایی کمیته امداد ۵۰ درصد با نظام هدایت شغلی و ۵۰ درصد با نظام راهبری اتفاق می‌افتد.

عبدالملکی الگوی اشتغال کمیته امداد امام (ره) را یک الگوی منحصر به فرد و در چارچوب نظریه اقتصاد مقاومتی خواند و عنوان کرد: این الگو سبب ایجاد یک سوم اشتغال کشور شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار