مدیرکل کمیته امداد قم عنوان کرد:

راه اندازی اولین سیستم نوبت‌دهی هوشمند کشور در کمیته امداد قم

میرشکار گفت: نخستین سیستم نوبت‌دهی هوشمند کشور در کمیته امداد بانوان استان قم راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم ، بهره‌مندی همه دستگاه‌ها از فناوری و امکانات الکترونیک را برای رفاه بیشتر مردم و نیازمندان ضروری عنوان کرد و گفت: این اقدام با هدف کاهش هزینه‌های مراجعه حضوری افراد و همچنین جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا صورت گرفته است.

میرشکار با اشاره به اینکه این کار در کمیته امداد قم به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود،عنوان کرد: این دستگاه با ۲ سیستم نوبت‌دهی حضوری و نوبت‌دهی غیرحضوری طراحی و به‌صورت آزمایشی در کمیته امداد اداره سه قم که به بانوان کمتر از ۵۰ سال خدمات ارائه می‌دهد، نصب و راه‌اندازی شده است.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه فرد مراجعه‌کننده به کمیته امداد به محض ورود، نوبت خود را از دستگاه دریافت می‌کند، گفت: پس از فراخوان آنی مددجو توسط مددکار، اقدامات لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای فرد مراجعه‌کننده انجام می‌شود و مددجو با یک شماره ره‌گیری می‌تواند کار خود را تا به دست آمدن نتیجه پیگیری کند.

میرشکار از راه‌اندازی و بهره‌برداری فاز دوم این طرح در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: در فاز دوم این طرح که نوبت‌دهی و پیگیری درخواست‌ها در بستر اینترنت تعریف شده، افراد بدون مراجعه به ساختمان‌های حمایتی این نهاد و فقط از طریق گوشی تلفن هوشمند یا رایانه شخصی خود می‌توانند نوبت را دریافت و با شماره ره‌گیری دریافتی از سیستم، نتیجه اقدامات انجام شده مربوط به درخواست خود را پیگیری کنند.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان این‌که در طرح نوبت‌دهی هوشمند کمیته امداد استان قم ضمن اینکه از مراجعات حضوری غیرضروری کاسته می‌شود،بیان کرد: با این سیستم می‌توان زمان ورود و خروج مراجعه‌کنندگان را رصد کرده و تعداد درخواست‌ها، آمار مراجعات و نوع خدمات ارائه شده به مددجویان و فرآیند گردش کار و میزان ترافیک مراجعات در حوزه‌های امدادی را به‌صورت دقیق‌تر محاسبه و تحلیل کرد.

در حال حاضر ۲۲ هزار و ۴۸۹ خانواده شامل ۳۹ هزار و ۸۸۸ تَن تحت حمایت مستمر کمیته امداد قم است که از این تعداد، ۲۰ هزار و ۵۲۵ خانواده مستمری‌بگیر می‌باشند.

چهار هزار و ۱۸۱ دانش‌آموز، ۵۸۰ سالمند زمین‌گیر و یک هزار و ۲۱۳ بیمار صعب‌العلاج از جمله مددجویان کمیته امداد قم می‌باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار