جذب ۱۱ برابری تسهیلات پیش‌بینی شده برای اشتغال روستایی در پاسارگاد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، گفت: شهرستان پاسارگاد ۱۱ برابر تسهیلات پیش‌بینی شده برای اشتغال شناور روستایی را جذب کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، در نشست مشترک شورای اشتغال شهرستان‌های مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان، بیان کرد: سهم تخصیصی شهرستان پاسارگاد ۳۲ میلیارد ریال بود که شورای اشتغال پاسارگاد توانسته ۳۷۰ میلیارد ریال جذب کند.

او، تصریح کرد: پاسارگاد جزء شهرستان‌هایی است که تعاونی توسعه و عمران را ایجاد کرده و در زمینه جذب اشتغال فارغ‌التحصیلان از ۱۶ سهمیه تا کنون ۱۰ سهمیه را جذب کرده و در سطح بالاتری نسبت به مرودشت و ارسنجان قرار دارد.

صادق فلاحی فرماندار شهرستان پاسارگاد نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های شهر پاسارگاد خواستار حمایت ویژه از شرکت های تعاونی فعال شد.

او، تشکیل ۷۳ تعاونی با حضور سه هزار و ۶۴۰ نفر از مردم پاسارگاد به عنوان عضو تعاونی ها نقش و جایگاه تعاونی ها را در توسعه و ایجاد اشتغال مهم برشمرد.

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان پاسارگاد خواستار حمایت و پرداخت تسهیلات کم‌ بهره به تعاونی‌های فعال به ویژه تعاونی‌های بانوان شد.

فلاحی، با تاکید بر وضعیت طرح مسکن مهر کارگری ادامه داد: این طرح ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیازمند پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای تکمیل است.

همچنین محمدجعفر کبیری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست از اقدامات انجام شده در شورای اشتغال شهرستان پاسارگاد قدردانی کرد.

حمایت تسهیلاتی با نرخ ترجیحی از سه تعاونی فعال، موافقت با پرداخت ۱۰ میلیارد ریال به صورت قرض الحسنه و نرخ ترجیحی برای طرح مسکن مهر کارگری سعادت شهر به شرط مشارکت اعضای تعاونی و موافقت با پرداخت تسهیلات نرخ ترجیحی ۶ تعاونی فعال نیازمند به سرمایه در گردش از جمله پیشنهادهای شورای اشتغال شهرستان پاسارگاد بود که در این نشست تصویب شد.

با پیشنهاد فرماندار و شورای اشتغال شهرستان پاسارگاد مقرر شد از پروژه انگور داربستی در شهرستان با پرداخت تسهیلات کم بهره حمایت شود.

شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر و در ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار