کرونا فعالیت اقامتگاه‌های بوم گردی عشایر فارس را تعطیل کرد

فعالیت گردشگری ۲۴ کانون بوم گردی عشایری فارس به دلیل وجود بیماری کرونا متوقف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل امور عشایر فارس با بیان اینکه هزینه تولید و معیشت عشایر با تعطیلی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و گردشگری تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است، گفت: دستگاه‌های مرتبط و متولی باید با اتخاذ تدابیر لازم و ارایه تسهیلات بلند مدت کم بهره مانع توقف کامل این اقامتگاه‌ها شوند.

روح الله بهرامی افزود: این صنعت از چندین سال قبل در این استان روندی رو به توسعه را در پیش گرفته بود که هر سال با استقبال بیشتر گردشگران روبرو می‌شد، اما متاسفانه شیوع ویروس کرونا مانند یک سرعت گیر مانع این حرکت سریع شد.

او بیان کرد:۲۴ کانون بوم گردی عشایری دارای مجوز در قالب اقامتگاه‌های بوم گردی عشایری در نقاط مختلف ییلاقی و قشلاقی فارس که در مناطق قشلاقی از اواخر زمستان تا اواخر اردیبهشت و در مناطق ییلاقی از اوایل خرداد تا اواخر شهریور فعال بودند، به دلیل وجود بیماری کرونا عملا فعالیت گردشگری آنان با توجه به نبود گردشگر بسیار کند و راکد شده است.

بهرامی ادامه داد: با توجه به داشتن پرتنوع‌ترین جمعیت عشایری در فارس توسعه گردشگری می‌تواند، در ایجاد اشتغال و افزایش درآمد خانوار‌های عشایری موثر باشند، که شیوع ویروس کرونا در یک سال اخیرصنعت توریسم و حوزه بوم گردی را بیش از همه درگیر کرده و تعداد گردشگران و بازدید‌ها به شدت کاهش پیدا کرده وتاثیر منفی بر درآمد خانوار عشایری داشته است.

عشایر استان با سه ایل بزرگ قشقایی، خمسه، لر (ممسنی وبویراحمد) و هشت طایفه مستقل، یک از جوامع مهم و تاثیر گذار در اقتصاد کشور و رونق گردشگری استان فارس است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار