توزیع ۱۳ تن جو رایگان بین مرتعداران شهرستان آباده

به منظور حفاظت از عرصه‌های مرتعی،۱۳ تن جو رایگان بین مرتعداران شهرستان آباده توزیع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اکبر رحیمی حقیقی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده، گفت: این اقدام با توجه به ضرورت اجرای عملیات قرق در مراتع احیا شده و نیز تامین بخشی از علوفه مورد نیاز، به صورت رایگان در اختیار مرتعداران قرار داده شده است.

او، بیان کرد: این میزان جو بر اساس ظرفیت مرتع، نوع دام، پوشش گیاهی و مساحت عرصه مورد احیاء برای کمک به معیشت دامدارانی که به واسطه اجرای طرح‌های بیولوژیک مجبور به خارج کردن دام خود در فصل چرا هستند توزیع شده است.

رحیمی حقیقی با اشاره به  اجرای طرح‌های بیولوژیک و حفاظت و قرق در مراتع شهرستان آباده، تصریح کرد: با توجه به استقبال و همکاری خوب بهره برداران از اجرای این طرح‌ها شاهد اصلاح و احیای پوشش گیاهی در بیش از ۵ هزار هکتار از عرصه‌های مرتعی خواهیم بود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان آباده با تاکید بر اهمیت مراتع و حفاظت مطلوب از منابع آب و خاک و اجرای طرح‌های بیولوژیک در مراتع ادامه داد: بهبود پوشش گیاهی و تامین علوفه دامداران، جایگزین کردن گونه‌های مرغوب و با ارزش به جای گونه‌های مهاجم، کنترل فرسایش خاک در دامنه‌های شیب دار و ذخیره نزولات جوی از مزایای دیگر اجرای این گونه طرح‌ها است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار