توزیع بیش از ۴ هزار کیلو گرم جو رایگان در گراش

در راستای حفاظت از عرصه‌های مرتعی و جلوگیری از تخریب این عرصه‌ها ۴ هزار و ۲۰۰ کیلو گرم جو در بین مرتعداران شهرستان گراش توزیع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم شهسواری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گراش ، گفت: این اقدام با هدف تشویق مرتعداران در جلوگیری از چرای غیر مجاز و بی رویه در عرصه‌های طبیعی و نیز احیا مناطق آسیب دیده اجرا و بر این اساس چهار هزار و ۲۰۰ کیلوگرم جو از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تهیه و در بین ۴۴ نفر ازمرتعداران صاحب پروانه توزیع شد.

او، با اشاره به اجرای طرح بیولوژیک در سطح ۳۰۰ هکتار از مراتع گراش در پارسال، بیان کرد: محل اجرای این طرح از مناطق بسیار ضعیف به لحاظ پوشش مرتعی و در روستای لب اشکن از توابع بخش مرکزی موقعیت دارد که پارسال با کاشت گونه ماش گرمسیری به صورت کپه کاری احیا شده است.

شهسواری، تصریح کرد: با برگزاری کلاس‌های توجیهی برای دامداران و مرتعداران و بکارگیری قرق بان از چرای بذور سبز شده ممانعت و در حال حاضر نیز محدوده مورد نظر از وضعیت مناسبی برخوردار است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گراش، ادامه داد: با ادامه این روند و تداوم عملیات حفاظت و قرق شاهد احیاء و توسعه عرصه‌های طبیعی و کاهش تخریب این عرصه‌ها باشیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.