بازداشت ۳۰۴ پرسنل نظامی در ترکیه به اتهام ارتباط با شبکه گولن

ترکیه برای بیش از ۳۰۰ نفر از کارکنان نظامی خود به اتهام ارتباط با شبکه فتح الله گولن قرار بازداشت صادر کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از جروزالم پست، ترکیه ۳۰۴ نفر از پرسنل نظامی این کشور را به اتهام ارتباط با شبکه گولن بازداشت کرد.

خبرگزاری آناتولی روز سه شنبه اعلام کرد دستور بازداشت ۳۰۴ تن از پرسنل نظامی ترکیه به دلیل ارتباط با شبکه گولن صادر شده است.

ترکیه هفته پیش نیز دستور بازداشت ۸۲ پرسنل نظامی را به دلیل سوءظن در مورد مشارکت در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ صادر کرد. در پی عملیاتی که با هدف کنترل شبکه فتح الله گولن که در ۳۹ استان ترکیه گسترش یافته، در حال حاضر ۶۳ نفر بازداشت شده‌اند.
هفته گذشته دادگاه ترکیه رهبران اقدام به کودتا را به حبس ابد محکوم کرد و صد‌ها افسر ارتش، خلبانان و غیرنظامیان را به دلیل تلاش ناموفق برای سرنگونی طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور محکوم کرد.

از زمان کودتای سال ۲۰۱۶ ترکیه تاکنون صد‌ها تن به اتهام ارتباط با شبکه مخالفان دولت و همدستی در کودتا ۲۰۱۶ بازداشت شده اند. از این تعداد نزدیک به ۸۰ هزار نفر در انتظار دادرسی و ۱۵۰ هزار کارمند دولتی، پرسنل نظامی و دیگر افراد از کار خود اخراج یا تعلیق از خدمت شده اند. تنها ۲۰ هزار نفر در ارتش ترکیه پس از کودتای نافرجام سال ۲۱۰۶ از خدمت اخراج شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار