سازمان ملل از تلاش‌های کویت در خلیج فارس استقبال کرد

آنتونیو گوترش از تلاش و کمک‌های دولت کویت در ایجاد تفاهم در منطقه خلیج فارس استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، در بیانیه‌ای اعلام کرد «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان، از بیانیه شیخ «احمد ناصر آل محمد آل صباح» وزیر خارجه کویت و سرپرست وزارت اطلاعات و سایر گزارش‌ها مبنی بر اینکه اختلاف کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس به حل و فصل نزدیک شده است، استقبال کرد.

گوترش همچنین اظهار امیدواری کرد که همه کشور‌های درگیر در این اختلافات با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا اختلافات خود را به طور رسمی حل کنند.

دبیرکل سازمان ملل در این سخنان، وحدت خلیج فارس برای صلح، امنیت و توسعه منطقه را با اهمیت عنوان کرد.

«احمد الناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت، در سخنانی در خصوص بحران محاصره قطر، گفت: در راستای ادامه تلاش‌ها برای آشتی کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) گفتگو‌های مفیدی صورت گرفته است.

به گفته وزیر خارجه کویت، تمام طرف‌هایی که در گفت‌و‌گوی آشتی مشارکت کردند، ثبات در منطقه را مهم ارزیابی کردند.

خالد الجارالله، معاون وزیر امور خارجه کویت نیز گزارش داد که بحران کشور‌های حاشیه خلیج پایان یافته و توافق نهایی حاصل شده است.

او گفت: گام‌هایی وجود دارد که به زودی و برای حرکت به سمت آینده و بستن صفحه اختلافات اعلام خواهد شد.

کشور‌های قطر، عربستان، عمان و اردن به انتشار این خبر واکنش نشان داده و از ایجاد تفاهم میان کشور‌های عربی و مثبت شدن فضا در روابط کشور‌ها استقبال کردند.

چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین از اوسط سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند. این کشور‌ها اعلام کردند که در صورتی که دوحه به ۱۳ شرط تعیین شده از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس تن دهد، آنگاه روابط خود را از سر خواهند گرفت.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار