استقبال اردن از تفاهم برای حل بحران کشور‌های عربی

وزیر خارجه اردن از تفاهم اعلام‌شده از سوی کویت در چارچوب تلاش‌ها برای حل بحران کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «ایمن صفدی»، وزیر خارجه اردن از تفاهم اعلام شده از سوی کویت که در چارچوب تلاش‌های انجام شده برای حل و فصل بحران کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس است، استقبال کرد.

او گفت: بیانیه صادر شده از سوی شیخ احمد ناصر آل محمد محمد الصباح، وزیر امور خارجه کویت، در خدمت آرمان‌های مردم منطقه برای رشد و شکوفایی است و به تقویت امنیت عمومی جهان عرب برای مقابله با چالش‌های مشترک کمک می‌کند.

صفدی از تلاش‌های بزرگی که به رهبری شیخ صباح آل احمد الجابر الصباح، امیر فقید کویت و تلاش‌هایی که در حال حاضر به رهبری شیخ نواف آل احمد الجابر الصباح، امیر جدید کویت برای پایان دادن به بحران و رسیدن به همبستگی خلیج فارس انجام می‌شود، قدردانی کرد.

او تأکید کرد: پایان دادن به اختلاف خلیج فارس و رسیدن به مصالحه یکی از منافع مشترک خلیج فارس و عرب است، زیرا امنیت و ثبات خلیج عرب ستون اساسی امنیت و ثبات جهان عرب است.

وزیر خارجه اردن همچنین از تلاش‌های آمریکا برای پایان دادن به این بحران قدردانی کرد.

احمد ناصر آل محمد محمد الصباح، وزیر خارجه کویت و سرپرست وزارت اطلاعات کویت اعلام کرد که بحث‌های نتیجه بخش و مثبتی در راستای حل بحران کشور‌های عربی انجام شده است.

چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین از اوسط سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند. این کشور‌ها اعلام کردند که در صورتی که دوحه به ۱۳ شرط تعیین شده از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس تن دهد، آنگاه روابط خود را از سر خواهند گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار