تأمین ماهانه ۱۵۰۰ تن سبوس برای دامداران

ماهانه هزار و ۵۰۰ تن سبوس برای تهیه کنسانتره در خراسان جنوبی تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اشرفی گل، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ماهانه هزار تن سبوس از کارخانجات آرد استان به جهاد کشاورزی تحویل و سپس برای تهیه کنسانتره به کارخانجات خوراک دام استان تحویل می‌شود.

او افزود: همچنین براساس برنامه ریزی انجام شده ۵۰۰ تن سبوس نیز از خارج از استان تأمین و به کارخانجات خوراک دام تحویل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه کنسانتره تهیه شده در اختیار تشکل‌ها برای توزیع قرار می‌گیرد، گفت: تمامی دامداران می‌توانند بامراجعه به تشکل‌ها نسبت به تهیه کنسانتره مورد نیاز دام خود اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


اشرفی با بیان اینکه هم اکنون ۶ هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره در استان در حال توزیع در استان است، افزود: این مقدار کنسانتره برای دام‌هایی است که هویت گذاری شده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر نهاده‌های دامی به اندازه کافی موجود است، گفت:، اما به شرطی که تنها به کنسانتره اتکا نکنیم و از سایرعلوفه هانیز در دامداری‌ها استفاده شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان علوفه مورد نیاز هر دام متفادت است، گفت: متاسفانه در حال حاضر دامداران مقدار زیادی سویا به دام می‌دهند، اما باید توجه داشت که نباید به دام سویا داده شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.