خسارت یک میلیارد ریالی کرونا به واحد‌های اقامتی اسدیه و باقران

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از خسارت یک میلیارد ریالی کرونا به واحد‌های اقامتی اسدیه و باقران شهرستان درمیان خبر داد.

عربی معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به خسارات وارده به تاسیسات گردشگری از شروع ویروس کرونا گفت: در حال حاضر هیچ کدام از واحد‌های گردشگری شهرستان درمیان، اقدام به ثبت نام در سامانه کارا نکرده اند.

او افزود: شیوع بیماری کرونا خسارت‌های فراوانی به واحد‌های گردشگری استان وارد کرده که بیشترین این خسارات در شهرستان درمیان به واحد‌های اقامتی و مجتمع‌های خدماتی - رفاهی اسدیه و باقران وارد شده است.

عربی عنوان کرد: میزان این خسارت‌ها یک میلیارد ریال برآورد شده است.

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت گردشگری این دو واحد اقامتی در شهرستان درمیان اظهار کرد: واحد‌های اقامتی اسدیه و باقران برای ۱۸ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: تا کنون مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان تسهیلات برای حمایت از تاسیسات گردشگری شهرستان درمیان پرداخت شده است.

عربی تصریح کرد: در حال حاضر آماری از میزان خسارت واحد‌های تولیدی اقتصادی مرتبط با گردشگری ثبت نشده است.

واحد‌های گردشگری آسیب دیده از بیماری کرونا می‌توانند برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.