رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف؛

بیش از ۴ میلیارد ریال فعالیت عمرانی در بقاع متبرکه انجام شد

حجت الاسلام الهی گفت: در حوزه عمرانی بقاع متبرکه، ۴۶۴ میلیون تومان بر اساس درآمد هر بقعه فعالیت عمرانی انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام الهی به مناسب دهه وقف، گفت: همزمان با روز وقف مزار شهدای شهر خوسف غبار روبی می‌شود.

او از برگزاری زیارت حضرت رسول (ص) از بعید در روز شهادت امام حسن و پیامبر اسلام (ص) خبر داد و افزود: در این مراسم عزاداری، هزار و ۵۰۰ نفر از محل عواید موقوفات با هزینه کرد ۳ میلون و ۸۰۰ هزار تومان اطعام خواهند شد.

حجت الاسلام الهی تصریح کرد: همزمان با شهادت امام رضا علیه السلام مراسم عزاداری در بقعه سلطان ابوالقاسم روستای نصرآباد برگزار و در پایان این مراسم نیز سه هزار نفر از عزاداران به همت خیران و از محل عواید موقوفات اطعام می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف از نواختن زنگ انشای وقف در مدارس شهرستان خوسف خبر داد و عنوان کرد: پارسال۱۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد و امسال نیز به رسم یادبود از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

او با اشاره به برگزاری برنامه‌های ایستگاه همه واقف باشیم، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه و نشست صمیمی با مردم، اظهار کرد: در مجموع در دهه وقف ۱۲ برنامه محوری در دستور کار است.

حجت الاسلام الهی با بیان اینکه در دهه آخر صفر پنج مُبلغ به مناطق روستایی اعزام شدند، عنوان کرد: ۷۰ بسته سبد غذایی نیز از محل عواید موقوفات تحت رزمایش کمک مومنانه بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف ادامه داد: همزمان با دهه وقف ۶ نفر از یاوران و خادمان وقف در شهرستان خوسف تقدیر خواهند شد.

او با بیان اینکه چارت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف از سه کارشناس فرهنگی و قرآنی، مالی، حقوقی ثبتی و اجارات تشکیل شده است، گفت: در بحث مالی یکی از موضوعات مهم و دارای اولویت ما اجرای امینانه نیت واقفین خیر اندیش است که از ابتدای امسال در اجرای نیت‌ها و تعمیر و مرمت قنوات ۱۹۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سال مالی اداره هزینه کرده ایم.

حجت الاسلام الهی صدور مفاسا حساب موقوفات متصرفی و غیر متصرفی را ۸۰۶ مورد عنوان کرد و گفت: پرداخت هزینه‌های مدیریتی بقاع متبرکه ۲۷۵ میلیون تومان بوده و پرداخت هزینه‌های عمرانی بقاع ۴۶۴ میلیون تومان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف اعتبارات تملک و دارایی و ساختمان اداری اوقاف را ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برشمرد و افزود: تاکنون ۴۵ سند مالکیت موقوفات اخذ کرده ایم که این تعداد به ۶۴ رقبه هم متصل شده است.

او با اشاره به تنظیم دادخواست برای بدحسابی مستاجرین موقوفات تصریح کرد: در طول یک سال گذشته حدود ۳۰ پرونده ارسال اظهار نامه داشته ایم و دو پرونده هم قضایی شده اند که در مراحل رسیدگی است.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام الهی بیان کرد : طی یک سال گذشته ۷۵ هزار و ۲۰۰ برگ اسناد موقوفات در سامانه موقوفات اسکن و بارگذاری شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف اظهار کرد: در قسمت فرهنگی و قرآنی هر سال طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه برگزار می‌شده که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا پذیرش زائر نداشته ایم، اما بقاع شاخص به صورت مجازی برنامه‌های فرهنگی و قرآنی خود را برگزار می‌کردند.

او ادامه داد: چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی در شهرستان خوسف به صورت منطقه‌ای برگزار شد، همچنین در این مدت خدام حرم رضوی در بقعه نصرآباد حضور و سوگواره بصیرت عاشورایی، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی به صورت کاروان شادی به صورت خودرویی برگزار شد.

هزینه کرد ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه بقعه شاه سلیمان علی (ع)

حجت الاسلام الهی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف گفت: برای اجرای نیّات واقفین خیر اندیش نیز ۱۵۰ میلیون تومان شامل توزیع ۳۰۰ بسته بهداشتی، ۵۰ بسته مهر تحصیلی بین دانش آموزان و توزیع ۲۰۰ بسته سبد غذایی بین نیازمندان در ایام محرم، صفر و اربعین هزینه شده است.

او با بیان اینکه ۸۵ درصد نیّات واقفین شهرستان خوسف نذر بر عزای سید الشهدا علیه السلام است، افزود: تاکنون برای عملیات ساخت و ساز بقعه شاه سلیمان علی (ع) بالغ بر۳ و نیم میلیارد تومان هزینه شده و شاهد پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه هستیم.

حجت الاسلام الهی با بیان اینکه برای پروژه سرویش بهداشتی و حمام در بقعه شاه سلیمان علی (ع) ۲۰۰ متر، ساختمان چند منظوره سه طبقه شامل زائر سرا، اتاق هیئت امنا یک هزار و ۲۰۰ متر، صحن عبادی هزار متر، پله و آبنما ۴۰۰ متر و صحن زائر یک هزار و ۸۰۰ متر و برای زائر سرا هزار متر عملیات ساخت و ساز در حال انجام است، افزود: در مجموع بیش از ۵ هزار متر فعالیت عمرانی در بقعه شاه سلیمان علی در حال انجام است.

تکمیل صحن و سرای بقعه شاه سلیمان علی نیازمند ۳ میلیارد تومان اعتبار

حجت الاسلام الهی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف گفت: برای تکمیل پروژه شاه سلیمان علی علیه السلام نیازمند سه میلیارد تومان هستیم که بر اساس نیاز مردم با کمک خیرین به بهره برداری می‌رسد.

او یکی از دغدغه‌های اوقاف را تامین آب مجتمع فرهنگی مذهبی بلنجیر عنوان کرد و گفت: تاکنون چاه آب در محل حفر و تجهیز شده و بیش از ۶۰ میلیون تومان در این راستا هزینه شده است.

حجت الاسلام الهی تصریح کرد: برای بازسازی و سنگ فرش مجتمع فرهنگی مذهبی همند ۳۰ میلیون تومان و برای تربت خانه امامزاد سید نجم الدین گیو تاکنون ۷۰ میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف از تمدید سند اجاره خط ۶۷۰ مورد و تنظیم سند اجاره ۲۲ مورد موقوفه خبر داد و بیان کرد: برای طرح GIS، برداشت رقبات موقوات هزار و ۲۰۰ مورد انجام شده است.

توزیع ۲۰ میلیون تومان اقلام بهداشتی در ایام محرم و صفر

حجت الاسلام الهی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف گفت: در مجموع از ابتدای امسال در حوزه عمرانی بقاع متبرکه ۴۶۴ میلیون تومان بر اساس درآمد هر بقعه هزینه داشته ایم.

او افزود: در تمامی برنامه‌های اوقاف در بقاع متبرکه ضد عفونی انجام شده و در ایام محرم سه هزار ماسک از محل عواید موقوفات تهیه و در اختیار مردم قرار داده ایم، همچنین در ایام سیل یک ماه گذشته ۴۰ بسته سبد غذایی به ارزش ریالی هر بسته ۲۵۰ هزار تومان بین سیل زندگان در روستا‌ها توزیع داشته ایم.

ثبت ۴ وقف جدید در شهرستان خوسف

حجت الاسلام الهی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف گفت: در ایام محرم حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان اقلام بهداشتی خریداری و از محل موقوفات نیز ۳۰۰ بسته بهداشتی خریداری و در روستا‌هایی که موقوفات حمام داشته ایم توزیع شد.

او افزود: از ابتدای امسال دو فنجان آب اراضی کشاورزی در روستای زادنبه، شش ساعت آب اراضی کشاورزی در روستای کمر سبز، ۹ ساعت آب اراضی کشاورزی در شیخ آباد روستای گل و پنج فنجان آب اراضی کشاورزی در روستای همند وقف بر عزای سید الشهداء علیه السلام و ایام فاطمیه شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار