هشدار دامپزشکی سربیشه به دامداران، مرغداران و آبزی پروران

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه گفت: با توجه به کاهش محسوس دما در روز ‌های آینده دامدارن، زنبورداران و آبزی پروران منطقه، توصیه‌ های دامپزشکی را جدی بگیرند.

کاووسی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: کاهش محسوس دما در اواخر این هفته باعث سرما و یخبندان شبانه در استان به خصوص شهرستان سربیشه خواهد شد.

او افزود: با توجه به سرما و یخبندان پیش رو دامداران توصیه ‌های این سازمان را جدی بگیرند.

کاووسی تصریح کرد: بر این اساس تهیه سوخت مورد نیاز برای واحد‌ های دامداری و مرغداری و کنترل دستگاه‌ های تولید گرما و برق اضطراری در واحد ‌های پرورش طیور قبل از ایجاد سرمازدگی موضوع با اهمیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی سربیشه با بیان اینکه تمام واحد ‌های پرورش دام و طیور شهرستان ذخایر سوخت خود را کنترل و از کافی بودن آن اطمینان حاصل کنند، ادامه داد: زنبور داران و تولید کنندگان عسل در این شهرستان نیز نسبت به انتقال کندو‌ها به مکان‌ های گرم‌تر اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


زمان شروع کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما (۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس) دوشنبه شب، (هفتم مهر ماه) اعلام شده است و تا روز جمعه، (یازدهم مهر ماه) ادامه خواهد داشت.

سربیشه، نقاطی از زیرکوه، قاین، درمیان، بخش مرکزی بیرجند، سرایان، فردوس و نقاط کوهستانی از خوسف و نهبندان نیز تحت تاثیر کاهش دما و سرمای شبانه خواهند بود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.