آمریکا واردات کالا از سین‌کیانگ چین را ممنوع کرد

آمریکا اعلام کرد به دلیل نقض حقوق‌بشر در منطقه سین‌کیانگ چین واردات هرگونه کالا که در این منطقه تولید شده باشد به این کشور ممنوع است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، آمریکا اعلام کرد واردات کالا از منطقه «سین کیانگ» را به دلیل نقض حقوق‌بشر در این منطقه ممنوع کرده است.

آمریکا مدعی شد دولت چین با نقض حقوق بشر اقلیت ایغور‌ها و گرفتن کار اجباری از آن‌ها تولید محصول کرده و آن‌ها را صادر می‌کند. واشنگتن ادعا کرده یک «اردوگاه کار اجباری» برای ایغور‌ها در این منطقه ایجاد شده است.

بنا بر اعلام آمریکا، ممنوعیت واردات کالا شامل پوشاک، پنبه، قطعات رایانه و محصولات مو از پنج نهاد فعال در منطقه سین کیانگ و همچنین استان آنهویی در نزدیکی این منطقه است. «کنت کوچینلی» سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا در این باره به خبرنگاران گفت «این نقض‌های خارق العاده حقوق بشر لازم دارد تا پاسخ فوق العاده و در خوری داشته باشد.»

تنش‌ها میان پکن و واشنگتن مدت‌هاست که بالا گرفته و جنگ تجاری میان دو این غول اقتصادی روی داده است. این اواخر نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا و اتهاماتی که آمریکا بر چین در این زمینه وارد می‌کند و همچنین دخالت‌های واشنگتن در تنش‌های دریای جنوبی چین اختلافات میان دو کشور به شدت افزایش یافته و به بالاترین سطح رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار