کمبود و گرانی نهاده مهمترین نگرانی گلخانه داران خراسان جنوبی

مدیرعامل اتحادیه گلخانه داران کشور گفت: کمبود نهاده و افزایش قیمت آن ها باعث نگرانی گلخانه داران خراسان جنوبی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بلاغی مدیرعامل اتحادیه گلخانه داران کشور گفت: با توجه به بازدید های صورت گرفته بیشترین مشکل در استان نبود هم افزایی گلخانه ها، کمبود نهاده و افزایش قیمت نهاده هاست که باعث نگرانی گلخانه داران شده است.

او افزود: در بحث گلخانه‌ها با توجه به چشم اندازی که در خراسان جنوبی وجود دارد باید زیرساخت‌ها مورد توجه ویژه قرار گیرند تا مشکلی در این حوزه به وجود نیاید.

بلاغی با بیان اینکه هنوز در استان جای کار وجود دارد تصریح کرد: باید شهرک‌ها به روزرسانی شده و با هم افزایی در این حوزه تولید گلخانه‌ای را یکپارچه کرد.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل اتحادیه گلخانه داران کشور با اشاره به اینکه تشکیل زنجیره ارزشی تولید محصولات گلخانه‌ای باید در دستور کار قرار گیرد ادامه داد: امروزه توسعه تولید و کشت باید بر اساس سفارش بازار هدف صورت گیرد تا تولیدکنندگان و گلخانه داران با مشکل مواجه نشوند.

او بیان کرد: با توجه به بازدید های صورت گرفته در استان ایده ایجاد شهرک های گلخانه ای بهترین ایده است.

بلاغی اظهار کرد: وقتی گلخانه داران در یک مجتمع منسجم شوند خدمات رسانی راحت تر بوده و هزینه کمتری هم برای دولت تولیدکنندگان خواهد داشت.

مدیرعامل اتحادیه گلخانه داران کشور تصریح کرد: وقتی گلخانه ها تجمیع شوند الگوی مناسب با کشت و نوع محصول به نحو احسن انجام می شود.

او گفت: با همت بخش‌های مختلف، نهضت گلخانه‌ای استان در حال پیگیری است و با شتاب در حال پیشرفت است.

بلاغی با اشاره به اینکه اگر دو ماه زودتر این سفر انجام می شد بحث تولید صادراتی در استان از امسال پیگیری می شد افزود:. آماده سازی گلخانه ها، آنالیز آب و خاک و برگزاری دوره های آموزشی طی چند ماه آینده انجام می شود تا در سال آینده تولید محصولات سفارشی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل اتحادیه گلخانه داران کشور گفت: بر اساس الگوی کشت که به استان ارائه خواهد شد بحث تولید و صادرات مدیریت می شود.

او بیان کرد: ایجاد انجمن گلخانه داران خراسان جنوبی با حمایت گلخانه داران استان در دستور کار قرار دارد تا به انجمن گلخانه داران کشور متصل شود.

بلاغی در خصوص گلخانه داری در روستاها گفت: ایجاد روستاهای گلخانه ای که نزدیک به هم باشند و بیشتر از 20 تا 25 کیلومتر از هم فاصله نداشته باشند می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار