۱۰ هزار میلیارد تومان، سرمایه مردم در شرکت سرمایه گذاری خراسان جنوبی

سرمایه سهامداران روش غیرمستقیم در شرکت سرمایه گذاری خراسان جنوبی به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید.

جعفری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: از ابتدای اعلام انتخاب دو روش مستقیم و غیر مستقیم، ۴۶۲ هزار نفر در استان روش غیر مستقیم را انتخاب کردند که شرکت سرمایه گذاری استان با نام وسخراج در ۱۲ مرداد در بورس پذیرفته شد و از ۲۶ مرداد قابلیت انجام معامله در بورس را پیدا کرد.

او با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری خراسان جنوبی اولین شرکت بورسی در کشور بود که تشکیل شد، افزود: سرمایه این شرکت ابتدا ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود که هم اکنون آورده ۴۶۲ هزار نفری که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

جعفری بیان کرد: ارزش سهام سهامداران روش غیر مستقیم در خراسان جنوبی به اندازه ۱۵ سال اعتبار خراسان جنوبی است که نگهداری این سهام می‌تواند در توسعه و پیشرفت استان نقش آفرین باشد.

ارزش ۲۱ تا ۴۳ میلیون تومانی سهام عدالت

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به ارزش کنونی سهام در روش غیر مستقیم افزود: افرادی که ۴۹۲ هزار تومان سهام دارند، تعداد سهام شان در وسخراج ۱۱۶ هزار و ۱۶ سهم و ارزش سهام شان ۲۱ میلیون تومان است.


بیشتر بخوانید


جعفری ادامه داد: آن‌هایی هم که ارزش سهام شان ۵۳۲ هزار تومان است، ۱۲۵ هزار و ۵۱۴ سهم دارند که بیش از ۲۳ میلیون تومان ارزش آنهاست.

او بیان کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و آن‌هایی که سهام شان را افزایش دادند، دارای یک میلیون تومان سهام به تعداد ۲۳۲ هزار و ۶۵۵ سهم هستند که ارزش سهام شان هم اکنون بیش از ۴۳ میلیون تومان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به ارزش بالای سهام عدالت در بورس به دارندگان روش غیر مستقیم توصیه کرد سهام شان را در بورس نگه دارند و تنها افرادی اقدام به فروش کنند که نیاز مالی شدید دارند.

جعفری درباره برخورداری جاماندگان از سهام عدالت هم گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور، سال ۱۳۸۵ مشخصات شان را در سامانه ثبت نکردند که با احتساب متولدان پس از ۱۳۹۱ تعداد کل جاماندگان در کشور ۲۰ میلیون نفر است.

او بیان کرد: کمیسیون اقتصاد، لایحه‌ای را برای بهره مندی جاماندگان از سهام عدالت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است که منتظر تصویب آن در صحن علنی مجلس هستیم.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.