کاهش ۷۰ درصدی گردشگر در شهرستان خوسف

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف از کاهش ۷۰ درصدی گردشگر به این شهرستان در ایام کرونا خبرداد.

صالحی مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: در ایام نوروز و تابستان به دلیل شیوع بیماری کرونا وضعیت گردشگران به این شهرستان ۷۰ درصد کاهش داشته است.

او افزود: تعطیلی مراکز گردشگری به علت کرونا درآمد‌ های مستقیم و غیر مستقیم این بخش را به صفر رساند.

صالحی بیان کرد: برای حمایت از افراد آسیب ‌دیده در بخش گردشگری تعاملاتی در سطح کشور با دستگاه‌ هایی مانند اداره کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی برای ارائه تسهیلات صورت گرفته است.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف با اشاره به اینکه در اقامتگاه ‌های بوم‌گردی که امکان تجمع وجود نداشته و کم‌خطرتر است تصریح کرد: فعالیت این اقامتگاه ‌ها از خرداد ماه با رعایت دستور العمل‌ های بهداشتی آغازشده است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه پارسال ۳۳۵ هزار نفر گردشگر از مناطق گردشگری این شهرستان بازدید داشته اند، افزود: باید به حوزه گردشگری بیشتر توجه شود و همچنین زیر ساخت ‌های حوزه گردشگری به گونه‌ای آماده شود که اگر در این زمان گردشگری نیز به منطقه آمد سلامت شهروندان حفظ شود.

فضای مجازی فرصتی برای معرفی و فروش صنایع دستی در ایام کرونا


صالحی اظهار کرد: راهکار‌هایی برای جبران خسارت هنرمندان و معرفی و فروش آثار آنان در نظر گرفته شده است که یکی از این راه‌ها استفاده مناسب از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی و فروش محصولات شان بود.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گفت: ۵۰ درصد از محصولات صنایع دستی این شهرستان در حوزه پارچه بافی، سنگ‌ های قیمتی و گلیم بافی از طریق فضای مجازی به فروش رفته است.

او افزود: فضای مجازی فرصت خوبی است تا علاوه بر اینکه اقدام به برگزاری نمایشگاه‌ ها با وجود دردسر‌ها و مشکلات خاص خودش می‌کنیم، به فکر توسعه و گسترش فعالیت در فضای مجازی نیز باشیم.

صالحی با بیان اینکه بیش از ۸۰ کارگاه خانگی در حوزه پارچه بافی در شهرستان خوسف فعالیت دارند، افزود: ۵۰ کارگاه نیز در حوزه سنگ‌ های قیمتی در روستای خور و بیش از ۱۰۰ کارگاه نیز به صورت پراکنده فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.