تعاونی دهیاران موجب توسعه روستاهاست

بخشدار مرکزی مراغه نقش شرکت تعاونی دهیاران را در توسعه و آبادانی روستا‌ها موثر دانست و گفت: شرکت‌های تعاونی دهیاران می‌توانند توسعه همه‌جانبه روستا‌ها را تسریع کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،مجیدی بخشدار مرکزی مراغه  در دیدار با رئیس اداره تعاون روستایی و شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی مراغه به مناسبت هفته تعاون گفت: شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها به منظور ساماندهی روستا در راستای اشتغال زایی و خدمات رسانی بیشتر در زمینه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نقش ویژه‌ای دارند.

او افزود: هدف از تشکیل شرکت تعاونی‌های درآمد زایی، خود کفایی و کاهش هزینه‌های اجرایی و افزایش کیفیت فنی پروژه‌ها و به طور کلی مشارکت دهیاری‌ها در بخش‌های عمرانی و خدماتی است.

او گفت: تعاونی روستایی به دلیل مردمی بودن و نقش آن در ارتقای تولید و توزیع یکی از دستاورد‌های برجسته نظام اقتصادی جمهوری اسلامی است.

مجیدی شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی را جز تعاونی‌های نمونه کشوری دانست و گفت: کسب عناوین کارگزار نمونه کشوری در همایش نقش تعاونی‌های دهیاری‌ها در توسعه روستایی، تعاونی برتر و نمونه در چهاردهمین دوره جشنواره تعاونی‌های برتر آذربایجان شرقی در بین ۵ هزار تعاونی و چندین بار انتخاب به عنوان تعاونی برتر کشور در سال‌های گذشته از جمله افتخارات شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی است.

او با تقدیر از زحمات اعضای شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی گفت: شرکت تعاونی بخش مرکزی مراغه دارای ۶۸ عضو است و اعضای آن را دهیاری‌های روستا‌ها تشکیل می‌دهند.

بخش مرکزی مراغه با ۷۴ روستا دارای ۶۸ هزار نفر جمعیت بوده که تمامی روستا‌ها دارای شورای اسلامی با ۲۴۵ نفر عضو و ۶۶ روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.