سهم ۹ درصدی تعاون در اقتصاد آذربایجان شرقی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: سهم تعاونی‌ها در اقتصاد استان ۹ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،فتحی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی به مناسبت هفته تعاون گفت: سهم بخش تعاون، در اقتصاد باید به ۲۵ درصد در پایان برنامه ششم توسعه برسد که در حال حاضر در استان ما این رقم ۹ درصد است.

فتحی گفت: ۴ هزار و ۲۹۲ تعاونی فعال در استان وجود دارد که ۴.۵ درصد سهم کشوری را به خود اختصاص داده است.

او افزود: در استان ۳ میلیون و ۲۲۳ هزار در تعاونی‌ها عضویت دارند به عبارت دیگر بیش از ۷۵ درصد جمعیت استان عضو تعاونی‌ها هستند.

فتحی با بیان اینکه در استان ۱۱ تعاونی دانش بنیان فعالیت دارند افزود: تلاش می‌شود تعداد این شرکت‌ها با ایجاد مرکز نوآوری و کارخانه نوآوری تبریز بیشتر شود.

او همچنین گفت: پارسال شرکت‌های تعاونی این استان ۹۹ میلیون دلار صادرات داشته اند و در ۵ سال گذشته بیش از ۳۸ هزار واحد مسکونی توسط شرکت تعاونی مسکن استان احداث شده و ۱۰ هزار واحد دیگر هم در دست ساخت است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای برنامه پویش ملی شفافیت در وزارت کار گفت: این طرح با هدف ارتقای سطح پاسخگویی، شفافیت و مقابله با فساد در نظام اداری اجرا می‌شود.

فتحی افزود: یکی از ابزار‌های مهم ارتقای بهره وری در تعاونی‌ها استقرار سامانه شفافیت است که در رشد اقتصادی و توسعه کمی و کیفی نقش مهمی دارد.

او گفت: درگاه تبادل داده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با سایر دستگاه‌های اجرایی با ایجاد پنجره واحد اطلاع رسانی مجوز‌ها با هدف شفافیت و سهولت صدور مجوزها، گواهی نامه‌ها و استعلام‌ها ایجاد شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار