خانواده‌هایی با علائم مشکوک به کرونا فرزندان خود را به مدرسه نفرستند

والدین در صورت مشاهده کوچکترین مورد مشکوک به ویروس کرونا در اعضای خانواده، فرزندان خود را راهی مدرسه نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران براساس دستورالعمل ابلاغ شده، والدین  در صورت مشاهده کوچکترین مورد مشکوک به ویروس کرونا در اعضای خانواده،  فرزندان خود را به مدرسه نفرستند و در منزل آموزش‌های مجازی را پیگیری کنند.

او با بیان اینکه احتمال ناقل بودن برخی دانش آموزان در مدرسه وجود دارد، افزود: برای قطع زنجیره انتشار و انتقال ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی از سوی دانش آموزان و کادر مدرسه الزامی است.

دکتر موسوی ادامه داد: شیوه نامه‌های بهداشتی مربوط به مدارس به مراکز آموزشی ابلاغ شده و تمام همفکری‌های لازم با مسئولان آموزش و پرورش استان نیز انجام گرفته تا در کنار آموزش، سلامت دانش آموزان را نیز تضمین کنیم.

بیشتر بخوانید:

او با بیان اینکه دانش‌آموزان و کادر مدرسه برای حضور در مدرسه باید نکاتی را رعایت کنند، گفت:ضد عفونی سطوحی مثل نرده‌ها و صندلی‌ها باید روزانه از سوی کادر مدرسه صورت گیرد.

او افزود:تمام دانش آموزان و کادر مدرسه از ماسک استفاده کرده و قبل و بعد از پایان هر کلاس، دست‌ها به مدت یک دقیقه با آب و صابون شسته شود.

دکتر موسوی گفت:نظارت بر نحوه نقل و انتقال دانش آموزان برای حضور در کلاس درس و سرویس مدارس نیز الزامی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود:تمام دانش آموزان و کادر مدرسه پس از استفاده ماسک و دستکش به هیچ عنوان آن‌ها را در محیط مدرسه یا کلاس رها نکرده و تماس دانش آموزان با یکدیگر مثل دست دادن و روبوسی نیز ممنوع است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار