آموزش دانش آموزان استثنایی مازندران حضوری است

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: دانش آموزان استثنایی به صورت حضوری و با فاصله گذاری اجتماعی آموزش می‌بینند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین قاسمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران به تشریح جزئیات آموزش دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در شرایط کرونا پرداخت و گفت: با توجه به اینکه آموزش این دانش آموزان حضوری است، آموزش‌ها با فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت فاصله زمانی خواهد بود.

او افزود: آموزش و پرورش دانش آموزان استثنایی را برعهده داریم و به دانش آموزان دچار مشکلات رفتاری و یادگیری خدمات ارائه می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


رییس آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: ۱۰هزار دانش آموز در مجموعه ۹۴ مدرسه آموزش استثنایی و تعدادی در مدارس عادی زیر پوشش آموزش و پرورش استثنایی استان هستند.

وی ادامه داد: در موضوع شیوع کرونا با توجه به شدت و نوع معلولیت، سن و توانایی دانش آموز نیازمند به ارائه شیوه‌های آموزشی برای تک تک آن‌ها هستیم.

قاسمی افزود: دانش‌آموزانی داشتیم که قبل از شیوع کرونا در منزل آموزش می‌دیدند و در آموزش فضای مجازی نیز عمده دانش‌آموزان والدینشان دستیار ما هستند و این جریان ادامه دارد و در شرایط فعلی با برنامه ریزی دیگر و به روز‌تر انجام خواهد شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی مازندران به اهمیت حفظ سلامت دانش آموزان در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: در گام اول در حدود یک ماه پیش، هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز نیازمند شناسایی شده را زیر پوشش بهداشتی رایگان قرار دادیم و بسته‌های بهداشتی در اختیارشان قرار گرفت.

قاسمی به تفاوت آموزش دانش آموزان استثنایی با سایر دانش آموزان اشاره کرد و افزود: برای دانش آموزان خدمات توانبخشی در اولویت است تا از آموزش بهره‌مند شوند و در بخش دانش آموز آسیب دیده از ناحیه بینایی باید اول تقویت حس لامسه را داشته باشیم پس نیاز به آموزش حضوری دارند که به صورت انفرادی باید اجرا شود.

او گفت: آموزش‌ها با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت فاصله زمانی خواهد بود و دانش آموزان ناشنوا باید حضوری و انفردای تحت تعلیم قرار بگیرند.

قاسمی ادامه داد: بسته‌های آموزشی با توجه به نوع معلولیت در کنار استفاده از فضای سامانه شاد و فضای تلویزیونی از سوی یک مدرس به این دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی مازندران افزود: در بحث ارائه درسنامه، والدین باید آموزش ببینند البته در نقاط دوردست مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای دانش آموزانی که معلولیت جسمی شدید دارند آموزش در منزل را داریم، فایل‌های صوتی برای دانش آموزان نابینا تهیه شده است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار