کاهش ۶۰ درصدی جابه جایی مسافر در استان یزد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد از کاهش ۶۰ درصدی جابه جایی مسافر در پنج ماهه‌ی نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی علیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر حمل و نقل عمومی مسافر، گفت: در پنج ماهه نخست امسال ۲۶۳ هزار و ۱۸۶ مسافر در قالب سه هزار و ۲۶۶ سفر جابه جا شده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش ۶۰ درصدی داشته است.

او با بیان اینکه در استان یزد یک هزار و ۳۷۴ راننده در حوزه حمل ونقل مسافر فعالیت می‌کنند، افزود: در مجموع ۶۴۵ دستگاه ناوگان عمومی مسافر شامل ۳۲۸ دستگاه اتوبوس، ۱۹۲ دستگاه مینی بوس و ۱۲۵ دستگاه کرایه سواری در امر جابه جایی مسافران فعالیت دارند و از این اداره خدمات دریافت می‌کنند.

علیخانی ناوگان اتوبوس استان را جوان دانست و گفت: متوسط عمر ناوگان اتوبوس‌های برون شهر استان۱۲ سال، متوسط عمر مینی‌بوس ۱۶ سال و متوسط عمر سواری‌های کرایه استان نیز ۱۱ سال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به نگاه ویژه این اداره برای ارتقاء سطح خدمات به مسافران، اظهارداشت: توسعه فروش اینترنتی بلیط از طریق سایت‌های اختصاصی و مشترک، تقویت دفاتر فروش بلیط در سطح شهر‌ها و استقرار وب کیوسک در پایانه مسافربری از جمله اقداماتی است که برای تسهیل دسترسی مسافران به حمل و نقل عمومی صورت انجام شده است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.