سیستم حمل و نقل هوشمند سازی می‌شود

معاون حمل و نقل جاده‌ای استان یزد از استاندارد سازی تجهیزات کنار جاده‌ای و سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  حامد معتمدی معاون فنی و نظارت بر بهره برداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در نخستین وبینار ملی استانداردسازی تجهیزات و سامانه های حمل و نقل هوشمند، گفت: هوشمند سازی حمل و نقل به سرعت در حال تحول و پیشرفت است، بنابراین نیاز به استاندارد سازی، یکنواختی و همپارچگی در این زمینه به شدت احساس می‌شود.

او افزود: پارسال برخی تجهیزات هوشمند در سیستم حمل و نقل وارد شد، اما برای اینکه استفاده مناسبی از آن شود، لازم بود این تجهیزات یکپارچه شده و به سیستم یکپارچه حمل و نقل هوشمند تبدیل شود.

معتمدی ادامه داد: توسعه زیر ساخت‌ها دیگر  به تنهایی جواب گوی حمل و نقل نیست و نیاز است تا از سیستم حمل و نقل هوشمند در این بخش استفاده شود.

معاون فنی و نظارت بر بهره برداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد ادامه داد: در تحقیقاتی که برای سیستم‌های حمل و نقل هوشمند انجام شده، مشخص شد وقتی این سیستم‌ها بیشترین‌میزان اثربخشی و کارآیی را خواهد داشت که تمام تجهیزات و سیستم‌ها به شکل مرتبط، هماهنگ و در قالب یک برنامه واحد عمل کند، لذا نیاز به استاندارد سازی در سطح ملی و بین المللی در این سیستم احساس می‌شود.

معتمدی با اشاره به محور‌های این وبینار، افزود: ضرورت و چالش‌های استاندارد سازی تجهیزات کنار جاده‌ای و سامانه‌های حمل و نقل هوشمند، بررسی استاندارد‌ها و دستورالعمل‌های موجود، برنامه ریزی برای ایجاد بستر‌های مناسب برای استانداردسازی نصب، راه اندازی و نگهداری از تجهیزات کنار جاده‌ای حمل و نقل هوشمند، معرفی کمیته‌های تخصصی استانداردسازی حمل و نقل هوشمند و برنامه‌های پیش رو از محور‌های مهم مطرح شده در این وبینار بود که از سوی محققین حاضر در سمینار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار