افتتاح پروژه‌های آبرسانی در ۱۹ روستای آذربایجان شرقی

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از افتتاح پروژه‌های آبرسانی در ۱۹ روستای آذربایجان شرقی در هفته دولت، خبر داد.

افتتاح پروژه‌های آبرسانی در ۱۹ روستای آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمد خانی معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی  با بیان این مطلب اظهار کرد: مجموعه اعتبارات عمرانی بخش آب استان در سال جاری برابر با ۱۴۵ میلیارد تومان است.

او افزود: حدود ۶۵ شهر و ۱۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان هستند، تولید آب در حدود ۱۵ شهر استان آن‌ها در سر به سر داشت به این معنی که آب مورد نیاز شهروندان به سختی تامین میشد.

او  تکمیل پروژه آبرسانی شهر و مخزن در حال احداث عجبشیر، ورزقان، تجهیز خط انتقال هادیشهر و تسوج، تجهیز چاه کوزه کنان و شرفخانه، افزودن دو حلقه چاه در مرند، تکمیل پروژه آبرسانی شبستر و ارتقاء تصفیه خانه موجود در هشترود و افزایش مخزن در مبارک شهر ملکان را از جمله ۲۳ پروژه شهری برای افزایش ضریب اطمینان عنوان کرد.

 معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی  گفت: آبرسانی شهر جدید سهند از قبل تکمیل شده و همچنان ادامه دارد و برنامه‌ها برای تکمیل خط انتقال در آن و تکمیل برنامه‌های عمرانی است.

خانی با بیان اینکه مشکل آب کلیبر کاملا رفع شده است، اظهار کرد: آبرسانی در این شهر نیز همچنان ادامه دارد، در آبش احمد این شهرستان نیز ایجاد مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی و حفر چاه برای آسایش ضریب اطمینان در جریان است.

او  از تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات پروژه آبرسانی ضروری به شهرستان‌های میانه، آذرشهر، عجب شیر و تبریز خبر داد.

او با اشاره به ایجاد ردیف بودجه جدید برای شهرستان هریس، اظهار کرد: جمعیت هریس رو به شمال پیشرفت کرده و جمعیت با مخزن هم تراز شده و لازم بود مخزن جدیدی ایجاد شود، که این پروژه نیز آغاز شده است.

 معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از مرتفع شدن مشکل کمبود آب در شهر نظرکهریزی با فازبندی خبر داد و گفت: بخشی از نیاز شهرستان با ایجاد فاز یک مرتفع شده و فاز دوم آن برای تامین آب دراز مدت این شهر نیازمند تکمیل پروژه است.

خانی در ادامه تاخیر در نصب انشعابات مسکن‌های مهر را ناشی از مسائل حقوقی و اجتماعی مربوط به متولیان مسکن و تعاونی‌ها عنوان کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب استان در راستای تکمیل تاسیسات زیربنایی و نصب انشعابات مسکن‌های مهر استان در کشور پیشرو بوده و در سه سال اول بیش از ۹۰ درصد از آن را انجام داده است.

او  در خاتمه متذکر شد: در مجموع ۱۰۱ هزار واحد مسکن مهر ساخته شده و در حال حاضر هم شبکه آب و هم شبکه فاضلاب ۹۹ درصد از مسکن‌های مهر استان دایر است.

او نیز در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه عملکرد خوبی از لحاظ جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در استانمان داریم، اظهار کرد: بیش از دو میلیون نفر از جمعیت شهر‌های استان تحت پوشش سامانه‌های جمع آوری وتصفیه فاضلاب هستند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار