بهبود کسری مخزن آب‌های زیرزمینی دشت مرند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: کسری مخزن آب‌های زیرزمینی دشت مرند در نتیجه اقدامات طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی در سال‌های اخیر رو به بهبودی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،یوسف غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در دیدار با نماینده مردم مرند و جلفا، با تشریح وضعیت منابع آب‌های زیرزمینی و کسری مخزن قابل توجه دشت مرند در سال‌های نه چندان دور، اظهار کرد: این امر مهم در نتیجه فعالیت‌های طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی شامل انسداد چاه غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت‌های آب و مجموعه‌ای از فعالیت‌های سازه‌ای و ... سازه‌ای محقق شده است.

او  با قدردانی از همکاری کشاورزان و بهره‌برداران آب‌های زیرزمینی شهرستان مرند، یادآورشد: طی دو سال اخیر طرح جلب مدیریت مشارکتی بهره برداران آب‌های زیرزمینی در دشت مرند به عنوان پایلوت کشوری اجرا شده و نتایج مطلوبی از آن به دست آمده است.

او  در خاتمه گزارشی از آخرین وضعیت طرح توسعه بهره برداری از ارس و انتقال آب به دشت تبریز و شبستر ارائه داد.

معصومه پاشایی  نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به برخی مطالبات مردم منطقه، ضرورت توجه به مدیریت آب‌های زیرزمینی و بهره برداری مردم منطقه از طرح توسعه بهره برداری از ارس در توسعه اراضی کشاورزی و بهره‌وری از منابع ارزشمند آب را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار