هنگ کنگ: افزایش تنش بین چین و آمریکا «کمکی» به منطقه نمی‌کند

وزیر بازرگانی منطقه خودمختار هنگ کنگ خواستار کاهش تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری گلوبال تایمز، «ادوارد یاو» وزیر بازرگانی هنگ کنگ، امروز دوشنبه تأکید کرد که افزایش تنش بین چین و آمریکا «کمکی» به منطقه نمی‌کند.

یاو اظهار داشت که رشد اقتصادی هنگ کنگ کاهش یافته و به افت «بی سابقه» ۹ درصدی در سه ماهه دوم سال رسیده است، زیرا واشنگتن به دلیل تصویب قانون امنیتی چین قصد دارد مجوز‌های اقتصادی داده شده به هنگ کنگ را پس بگیرد.

وزیر بازرگانی هنگ در گفتگو با سی ان بی سی اعلام کرد که وی قرار است با مقامات آمریکایی در مورد اینکه چرا همه کالا‌هایی که از هنگ کنگ به این کشور [آمریکا] وارد می‌شوند با «ساخته شده در چین» علامت گذاری شده است، مذاکره خواهد کرد.

برخی سیاستمداران آمریکایی از جمله دونالد ترامپ بار‌ها و بار‌ها چین را به اقدامات غیرمنصفانه در تجارت، نقض حقوق بشر و تجاوز به وضع ویژه هنگ کنگ متهم کرده‌اند. چین این اتهامات را رد و به نقض انواع قوانین بین‌المللی از طرف آمریکا اشاره کرده است.

در ادامه جنگ تجاری و تنش میان واشنگتن و پکن، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تهدید به تحریم شرکت علی بابا، غول تجارت الکترونیک چین کرد. علی‌بابا، شرکت غول‌پیکر کشور چین فعال در زمینه فناوری و تجارت الکترونیک است. دونالد ترامپ اخیرا نرام‌افزار چینی تیک‌تاک، برنامه اشتراک‌گذاری ویدئو و تصویر، را نیر تحریم کرد.

طبق نظرسنجی یک سازمان چینی، ۹۰ درصد از مردم این کشور خواستار اقدامات تلافی‌جویانه در قبال رفتار تنش‌زای آمریکا هستند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار