خبرنگاران باید امنیت شغلی و اجتماعی داشته باشند

امام جمعه شهر علی‌اکبر شهرستان هامون گفت: خبرنگاران بعنوان وکیل و امین مردم و رسالت بزرگ اجتماعی باید از امنیت شغلی، اجتماعی و قضایی برخوردار باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام مجتبی اشرفیان امام جمعه شهر علی‌اکبر شهرستان هامون در آیین تجلیل از خبرنگاران منطقه سیستان افزود: جامعه از خبرنگاران انتظار بیان ظرفیت‌ها و مشکلات را کنار یکدیگر دارند.

او اظهارداشت: اتحاد و همبستگی میان مجموعه‌های اداری و قرارگاه فرهنگی نماز جمعه در شهرستان هامون و به ویژه شهرعلی اکبر باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش ظرفیت ها، ماندگاری مردم و مهاجرت معکوس شده است.

امام جمعه شهر علی اکبر راه خروج از وضعیت کنونی را توجه به گردشگری در منطقه سیستان دانست و گفت: نبود متولی و عدم هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری باعث شده تا منطقه تاریخی کوه خواجه رشد خوبی نداشته باشد.

او ادامه داد: طرح توسعه گردشگری در منطقه تاریخی کوه خواجه باید تکمیل شود تا شاهد حضور گردشگران زیادی در این منطقه باشیم.

بخشدار تیمورآباد شهرستان هامون نیز در این آیین گفت: بخش تیمورآباد با ۱۰ هزار نفر جمعیت، ۲ دهستان و یک شهر از بخش‌های مهم شهرستان هامون شمال سیستان وبلوچستان است.

هاشم غلامیان افزود: وجود ظرفیت کوه خواجه و تالاب بین المللی هامون یک بستر مهم گردشگری است که با ورود آب به این تالاب شرایط خوبی در منطقه به وجود آمده است.

او آسفالت محور شهر علی اکبر تا کوه خواجه، ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی در شهر علی اکبر با ۲ رشته کارشناسی و ۶ رشته کاردانی با ۱۷۰ دانشجو، شناسایی سرمایه گذاری و انجام اقدامات اداری برای احیا فرش دست باف سیستان در شهر علی اکبر و روستای تیمور آباد و ایجاد جایگاه سیلندر گاز را از جمله اقدامات دولت در بخش تیمور آباد عنوان کرد.

شهردار شهر علی‌اکبر نیز گفت: شهر علی اکبر بعنوان دومین کانون اصلی ماسه بادی در منطقه سیستان است به طوری که در چند سال اخیر با ۲۵ هکتار درخت کاری در شمال شهر باعث کاهش ۷۰ درصدی ریزگرد‌ها شده است.

علی‌اکبر اسدی‌زاده افزود: شهرداری علی اکبر در چند سال اخیر توانسته افزون بر ۲۶۰ هزار متر مربع را آسفالت و ۸۰ هزار متر را جدول گذاری و ۳۰ هزار متر مربع به فضای سبز اضافه کند.

در پایان این آیین امام جمعه شهر علی اکبر، بخشدار تیمورآباد و شهردار شهر علی اکبر از خبرنگاران منطقه سیستان تجلیل کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار