نظارت دامپزشکی نهبندان بر حمل ۲ هزار و ۶۰۰ راس دام قربانی

در ایام عید سعید قربان طی صدور ۷۴ مجوز بهداشتی_قرنطینه‌ای دامپزشکی، ۲ هزار و ۶۵۷ راس دام سبک از شهرستان نهبندان به استان سیستان و بلوچستان برای قربانی حمل شد.

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: یکی از وظایف دامپزشکی نظارت بر حمل بهداشتی دام و صدور مجوز بهداشتی _قرنطینه‌ای دامپزشکی برای دام‌ها بوده است .

او افزود : این امر نقش مهمی در جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را دارا است.

راه انجام اظهار کرد : صدور مجوز بهداشتی حمل برای دام‌های سبک و سنگین با أخذ تأییدیه بهداشتی شامل انجام واکسیناسیون، سم پاشی، پلاک هویت، سلامت دام و داشتن موافقت نامه از استان‌های مقصد توسط واحد قرنطینه این شبکه امکان پذیر است.


بیشتر بخوانید

 توزیع بیش از هزار کیلو گوشت بین نیازمندان در نهبندان


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان بیان کرد:با توجه به اینکه بسیاری از مردم نهبندان مشغول به امر دامپروری هستند و شغل اصلی آن‌ها محسوب می‌شود و یکی از منابع درآمد دامداران فروش دام‌های پرواری و مازاد بوده و از آنجایی که یکی از بهترین بازار‌های فروش دام، ایام عید قربان است، دامداران این شهرستان نیز در این ایام دام‌های خود را به میدان دام زاهدان جهت فروش حمل می‌نمایند.

او گفت : در همین راستا در ایام عید قربان با مراجعه دامداران و فروشندگان دام، این شبکه با صدور ۷۴ مورد مجوز بهداشتی حمل برای ۲ هزار و ۶۵۷ راس گوسفند و بز برای حمایت از دامداران طبق قوانین و مقررات سازمان دامپزشکی کشور اقدام نمود.

راه انجام تصریح کرد : هرگونه جابجایی و حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی با وسایل نقلیه عمومی و بدون مجوز بهداشتی_قرنطینه‌ای دامپزشکی ممنوع است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.