ترامپ: طرح تغییر نام پایگاه‌های نظامی را وتو می‌کنم

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه بار دیگر گفت که طرح تغییر نام‌ پایگاه‌های نظامی در آمریکا را وتو خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مارک اسپر،  وزیر دفاع آمریکا طی حکمی در روز جمعه استفاده از پرچم‌های کنفدراسیون‌ها در پایگاه‌های نظامی در این کشور را محکوم کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اما بار دیگر از نمادهای مذکور که آتش نژادپرستی در این کشور را شعله‌ور می‌کند، حمایت کرد و آن را بخشی از تاریخ آمریکا خواند.

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به تصمیم پنتاگون در منع استفاده از پرچم‌های کنفدراسیون‌ها در پایگاه‌های نظامی این کشور، تاکید کرد که نمادهای مذکور به هیچ عنوان نژادپرستانه نیست.

ترامپ در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز، بار دیگر موضع خود را در دفاع از نام پایگاه‌های آمریکایی ابراز و تاکید کرد که نام پایگاه‌هایی که مرتبط با چهره‌های برجسته برده‌داری و جنگ‌های داخلی آمریکاست، تغییر نخواهد کرد. دونالد ترامپ این را هم گفت که هر قانونی که بخواهد نام پایگاه‌های نظامی آمریکا را تغییر دهد، از سوی او وتو خواهد شد.

اظهارات ترامپ در حمایت از نمادهای برده‌داری در حالی مطرح می‌شود که اعتراضات سراسری در آمریکا طی هفته‌های اخیر نژادپرستی نهادینه شده در آمریکا را محکوم کرده است. قتل جورج فلوید سیاه‌پوست اهل مینیاپولیس به دست پلیس نژادپرست آمریکا، موجی از خشم و انزجار را در میان مردم این کشور به وجود آورده است. طی تظاهرات اخیر، بسیاری از تندیس‌ها و مجسمه‌های مربوط به فرماندهان آمریکایی که نماد برده‌داری بودند به پایین کشیده شد. 

ترامپ تهدید کرده که طرح الیزابت وارن، سناتور دموکرات، موسوم به (NDAA) را وتو خواهد کرد. طبق این لایحه، پایگاه‌های آمریکایی که نام چهره‌های معروف به برده‌داری را دارند، اصلاح خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۷:۳۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
در تاریخ دیروز نماد ارباب برده ها تازیانه و شلاق و غل و زنجیر بود( قرن 4 و 5 ) و نماد ارباب برده داری عصر نوین در قرن2000 پرچمها و مجسمه های برده داران تا نام آنها از بین نرود
آخرین اخبار