راه اندازی بخش مراقبت‌های ویژه جدید بیماران کرونایی در بیرجند

بخش مراقبت‌های ویژه جدید (ICU) برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان، ولی عصر (عج) بیرجند راه اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ضیائی نماینده علمی کرونا در خراسان جنوبی و رئیس بخش عفونی بیمارستان، ولی عصر (عج) بیرجند، گفت: با توجه به افزایش قابل توجه آمار موارد مراجعه به بیمارستان درخصوص ابتلا به ویروس کرونا، و افزایش بیماران بدحال و نیازمند به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه هستند این بخش راه اندازی شد.

 او با بیان اینکه حدود پنج درصد از بیماران مبتلا به کرونا، نیازمند مراقبت‌های ویژه بوده و دستگاه ونتیلاتور برای آن‌ها ضروری است، افزود: متاسفانه بخش مراقبت‌های ویژه که تا ماه‌های قبل تنها یک بیمار در آن بستری بود، با توجه به افزایش آمار مبتلایان تکمیل شد.


بیشتر بخوانید


رئیس بخش عفونی بیمارستان، ولی عصر (عج) بیرجند، ادامه داد:‌ بخش مراقبت‌های ویژه جدید در این بیمارستان با ۶ تخت راه‌اندازی شد که متاسفانه این بخش هم در حال تکمیل شدن است.

او خواستار مراقبت هرچه بیشتر مردم از خودشان شد و عنوان کرد: افراد در اماکن عمومی باید ماسک بزنند و ضد عفونی و شست و شوی دست را فراموش نکنند.

ضیائی همچنین از مردم خواست تا از اقداماتی که باعث افزایش موارد ابتلا به بیماری در این یک ماه شده مثل شرکت در مجالس عزا و عروسی، دورهمی‌ها، مسافرت و مهم تر از همه جدی نگرفتن بیماری و عدم رعایت نکات پیشگیری بپرهیزند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.