زمان شروع ترم جدید دانشگاه علم و صنعت مشخص شد

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت درباره زمان شروع ترم جدید و جزئیات برگزاری ترم تابستانی در این دانشگاه توضیحاتی را ارائه کرد.

ابوالفضل واحدی معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تصمیم گیری‌ها برای ترم تحصیلی جدید اظهار کرد: براساس تصمیم گیری‌ها از شنبه ۲۹ شهریور ۹۹ دانشجویان دانشگاه علم و صنعت می‌توانند ترم تحصیلی جدید را شروع کنند.

او افزود: برگزاری کلاس‌های دانشگاه به صورت حضوری یا غیر حضوری بستگی به شرایط موجود دارد، در صورتی که وضعیت سفید بود دانشگاه علم و صنعت کلاس‌ها را حضوری برگزار خواهد کرد و در غیر این صورت همین روند آموزش مجازی در سامانه الکترونیکی برای شروع سال تحصیلی جدید کفایت می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: شرایط بازگشایی خوابگاه‌ها و اسکان دانشجویان هم بستگی به شرایط شیوع کرونا، مسائل بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد، در حال حاضر تنها اعلام ما در خصوص «شروع سال تحصیلی جدید» از ۲۹ شهریور ماه است و مسئله بازگشایی خوابگاه‌ها هم با توجه به شرایط آن زمان تعیین تکلیف خواهد شد.

واحدی با اشاره به شرایط بازگشایی خوابگاه برای دانشجویان جدیدالورود اظهار کرد: به احتمال زیاد لیست اسامی دانشجویان نو ورود یا جدید که بعد از قبولی در کنکور سراسری امسال، توسط سازمان سنجش به دانشگاه علم و صنعت اعلام می‌شوند، می‌توانند از اواخر مهر ماه سال ۹۹ در دانشگاه حضور یابند و ترم تحصیلی را با موفقیت شروع کنند.


بیشتر بخوانید


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت درباره وضعیت ترم‌های تابستانی گفت: سال گذشته ترم تابستانی دانشجویان به صورت مجازی برگزار شد و امسال هم همانند سال گذشته با توجه به تعداد دروس مشخص برای ارائه، ترم تابستانی غیر حضوری برگزار خواهد شد.

شرایط اتمام ترم جاری برای دانشجویان فارغ التحصیل 

واحدی ادامه داد: دانشجویان فارغ التحصیلی که در ترم جاری، درسی را مردود می‌شوند، می‌توانند تا سقف چهار درس، بدون در نظر گرفتن واحد آن‌ها به صورت معرفی به استاد امتحان دهند، البته همیشه در حالت عادی این شرایط تنها برای ۲ درس امکان پذیر بود، اما در حال حاضر باتوجه به بروز ویروس کرونا و درک حال دانشجویان، شرایط برای امتحان ۴ درس بعد از هماهنگی دانشجویان با دانشکده مربوطه، فراهم شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به روند برگزاری امتحانات پایان ترم تصریح کرد: دانشگاه علم و صنعت در نظر دارد تا امتحانات ترم تحصیلی جاری را به صورت مجازی برگزار کند و اساتید لازم است تا با استفاده از تکلیف، تمرین، پروژه یا کوئیز در طول ترم به صورت شفاهی یا کتبی، دانشجویان را ارزیابی کنند.


بیشتر بخوانید


واحدی در پایان گفت: دانشگاه علم و صنعت راهکار‌های زیادی برای برگزاری آزمون‌های پایان ترم در اختیار اساتید قرار داده است تا آن‌ها با توجه به ماهیت درس و تعداد دانشجویان از تکنیک‌های ارائه شده استفاده کنند و با این روش مانعی برای جلوگیری از تقلب دانشجویان در زمان امتحانات مجازی شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار