جزئیات آخرین اقدامات دانشگاه علم و صنعت برای مقابله با کرونا

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علم و صنعت درخصوص آخرین اقدامات این دانشگاه برای مقابله با کرونا توضیحاتی را ارائه کرد.

تورج محمدی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات این دانشگاه برای مقابله با ویروس کرونا گفت: اولین کار دانشگاه علم و صنعت برای مقابله با کرونا انجام آزمایشات مورد نیاز انستیتو پاستور در آزمایشگاه مرجع مرکزی دانشگاه برای تشخیص ابتلا به کرونا است.

او افزود: یک صندوق سرمایه گذاری در اختیار داریم که شرکت‌های تحت حمایت دانشگاه علم و صنعت را مورد حمایت قرار می‌دهد. یکی از شرکت‌هایی که زیر نظر دانشگاه علم و صنعت فعالیت می‌کند بیش از ۱۳۰ هزار شیلد برای پزشکان و پرستاران تولید کرده و به بیمارستان‌های کشور تحویل داده است.

محمدی درباره تولید مواد ضدعفونی کننده در دانشگاه علم و صنعت برای مقابله با ویروس کرونا، تاکید کرد: با شیوع ویروس کرونا دانشگاه به تولید مواد ضدعفونی کننده پرداخته و در سطح منطقه به خصوص شرق تهران که چند هفته‌ای با مشکل کمبود مواد ضدعفونی کننده رو به رو بود، توزیع کرده است. همچنین تیم‌های جهادی دانشگاه علم و صنعت اقدام به ضدعفونی کردن منطقه شرق تهران کردند.

طراحی سیستم برگزاری جلسات مجازی در دانشگاه علم و صنعت

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: یکی از شرکت‌های مرکز رشد دانشگاه علم و صنعت سیستم برگزاری جلسات مجازی برای جلوگیری از وقفه افتادن در فعالیت دستگاه‌ها و سازمان‌ها را در اختیار آن‌ها قرار داده است.

محمدی ادامه داد: سخت افزار تب سنج از دیگر اقداماتی است که در مرکز رشد دانشگاه علم و صنعت تولید شده است و برای تشخیص تب بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این کیت‌های هوشمند با قابلیت پایش پیوسته از راه دور دمای بدن افراد در طول شبانه روز ثبت می‌شود.

او بیان کرد: سامانه دیگری به نام «سامانه یک پارچه آزمایشگاهی» جهت نمونه گیری، انجام آزمایش و ارسال آنلاین آن در مرکز رشد دانشگاه تولید و توزیع شده است. در صورتی که افراد بیمار برای انجام آزمایش خود نتوانند به آزمایشگاه مورد نظر مراجعه کنند، می‌توانند نمونه آزمایشات خود را در محل‌های نزدیک که در این سامانه مشخص هستند تحویل دهند.

معاون آموزشی و فناوری دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: کیت تشخیص کووید ۱۹ از دیگر اقدامات دانشگاه علم و صنعت است که در مراحل اولیه تولید و توسعه قرار گرفته است.

محمدی درباره اقدامات انجام شده در داخل دانشگاه علم و صنعت برای مقابله با ویروس کرونا؛ مطرح کرد: تمام خدماتی که به دانشجویان و اساتید دانشگاه علم و صنعت عرضه می‌شد اکنون در بستر‌های مجازی و بدون وقفه در حال اجرا است.

جزئیات آخرین اقدامات دانشگاه علم و صنعت برای مقابله با کرونا

نحوه بازگشایی خوابگاه‌های دانشگاه علم و صنعت

او با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی برای حضوری برگزار شدن امتحانات و ورود دانشجویان به داخل دانشگاه انجام شده است، تاکید کرد: دانشگاه علم و صنعت با توجه به اهتمامی که به سلامت دانشجویان این دانشگاه دارد، بازه زمانی حضور آن‌ها در خوابگاه و برگزاری امتحانات را بیشتر کرده و احتمال دارد امتحانات کارشناسی و تحصیلات تکمیلی را در دو بازه مختلف  برگزار کنیم، تا خوابگاه‌ها با حداقل ظرفیت مورد بهره برداری قرار بگیرند. در ابتدا آزمون مقاطع کارشناسی برگزار می‌شود که در طول امتحانات این مقطع، دانشجویان کارشناسی ارشد به دانشگاه مراجعه نخواهند کرد و بعد از تمام شدن این دوران و از ضدعفونی مجدد خوابگاه‌ها دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد برای برگزاری امتحانات وارد دانشگاه یا خوابگاه‌ها می‌شوند.

محمدی در پایان یادآوری کرد: با تصمیمی که در خصوص نحوه برگزاری امتحانات حضوری گرفته ایم بازه زمانی امتحانات بیش از ۲ هفته طول می‌کشد، اما خوشبختانه از حضور دانشجویان در خوابگاه نگرانی کمتری داریم.در حال حاضر بیش از دو نفر مجاز به ورود به خوابگاه‌های چهار نفره نیستند.


بیشتر بخوانید:

پیمانکار تغذیه دانشگاه علم و صنعت تغییر می‌کند/ وعده دانشگاه برای جبران تمام هزینه‌ها

دانشجویان متاهل دانشگاه علم و صنعت کمک هزینه مسکن دریافت می‌کنند

شیوه دفاع مجازی از پایان نامه در دانشگاه علم و صنعت

توضیح دانشگاه علم و صنعت درباره خبر تقویم آموزشی این دانشگاه

کشف یک پروژه کشته‌سازی در دانشگاه علم و صنعت از سوی وزارت اطلاعات


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار