در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شیوه دفاع مجازی از پایان نامه در دانشگاه علم و صنعت

رئیس دانشگاه علم و صنعت به بیان توضیحاتی درباره شیوه دفاع مجازی از پایان نامه و برگزاری امتحانات پایان ترم این دانشگاه پرداخت.

جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تدابیر دانشگاه علم و صنعت برای برگزاری کلاس‌های مجازی با توجه به شیوع کرونا گفت: برنامه‌ای که از قبل از عید برای سال جدید برنامه ریزی کرده بودیم تداوم آموزش مجازی از طریق سیستم ال ام اس دانشگاه است.

ذاکری در ادامه بیان کرد: از اعضای هیئت علمی هم خواسته ایم که آمادگی لازم را برای حداقل دو هفته سوم و چهارم فروردین ماه داشته باشند. البته در دانشگاه علم و صنعت تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهیم بود ولی با توجه به تجربیات کشور چین این پیش بینی را داشتیم که احتمال حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها و اجتماع آنها امکان پذیر نخواهد بود؛ لذا فعلا برای دو هفته آتی کلاس‌ها را طبق روال به صورت مجازی برگزار می‌کنیم.

شیوه دفاع مجازی در دانشگاه علم و صنعت

ذاکری درباره دفاع از پایان نامه‌ها نیز گفت: در زیر ساخت دانشگاه ها امکان دفاع مجازی هم فراهم شده است. دانشجویان بدون حضور فیزیکی می‌توانند دفاع خود را با حضور اساتید راهنما  به صورت مجازی برگزار کنند؛ این سیستم به صورت آنلاین خواهد بود. کل برنامه هم ضبط می‌شود و نمره دهی هم به صورت سیستمی و آنلاین صورت می‌گیرد. در هفته آخر فروردین ماه تعدادی دفاع به صورت آزمایشی برگزار می‌کنیم که در صورت موفقیت آمیز بودن اگر شرایط بحرانی کرونا ادامه دار باشد ادامه می‌دهیم.

 برنامه امتحانی بدون تغییر ادامه پیدا می‌کند

رئیس دانشگاه علم و صنعت در باره تغییر در برنامه‌های آموزشی بیان کرد: با توجه به اینکه حدود ۸۵ درصد از کلاس‌های دانشگاه به صورت مجازی به دلیل آماده بودن زیر ساخت ال ام اسی برگزار شده و هم اکنون هم در حال برگزاری است؛ پیش بینی می‌کنیم که برنامه امتحانی ما بدون تغییر ادامه پیدا می‌کند؛ امتحانات هم چه حضوری و چه غیر حضوری برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید:آموزش عالی در کشور نیاز به یک جراحی اضطراری دارد


ذاکری با اشاره به اینکه الزامات آموزشی توسط دانشگاه کنترل و رعایت می‌شود، گفت: تنها بخشی از دروس که آزمایشگاه و کارگاه عملی دارد احتمالا با یک فرجه مناسبی در دو هفته به صورت فشرده در انتهای ترم برگزار خواهیم کرد؛ امیدواریم برنامه مناسبی برای این دروس هم داشته باشیم که احتمالا مدت زمان این دروس عملی کمی در ترم تابستانی و اواخر خرداد ماه خواهد بود.

برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه علم و صنعت به صورت مجازی

او در ادامه بیان کرد: در صورت تداوم شرایط بحرانی و عدم امکان حضور دانشجویان حتی پیش بینی امتحانات غیر حضوری نیز فراهم شده و امیدواریم که محقق نشود، ولی اگر تا پایان ترم وضعیت برای حضور دانشجویان فراهم نشود این پیش بینی را داریم که به صورت ال ام اسی امتحان گرفته شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت درباره اقدامات دانشگاه برای حذف برخی دروس در صورت درخواست دانشجویان تصریح کرد: شرایط عادی را نداریم و دانشگاه تسهیل گری را برای رفع مشکلات دانشجویی پیش رو دارد؛ فارغ از قواعد آموزشی، دانشگاه ملاحظات خاصی را برای دانشجویانی که به هر دلیلی نتوانند با سیستم آموزش مجازی همراهی کنند یا امکان استفاده از آن‌ها برایشان فراهم نشده باشد این تسهیلات در قالب کمیسیون موارد خاص دانشگاه پیش بینی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار