تروئیکای اروپا: فعال کردن سازوکار حل اختلاف برجام از روی حسن نیت بود

سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان با انتشار بیانیه‌ای مشترک ضمن متهم کردن ایران به نقض برجام مدعی شدند که فعال کردن سازوکار حل اختلاف در توافق هسته‌ای از روی حس نیت بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان امروز سه‌شنبه بیانیه‌ای با موضوع آنچه «راستی‌آزمایی و نظارت بر ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» خوانده شده، منتشر کردند.

در این بیانیه ادعا شده که فعال کردن سازوکار حل اختلاف برجام (مکانیزم ماشه) از روی حسن نیت صورت گرفته است.

سه کشور اروپایی در بخشی از این بیانیه از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دلیل «راستی‌آزمایی اجرای برجام توسط ایران به صورت بی‌طرفانه و حرفه‌ای» قدردانی کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: به عنوان طرف‌های برجام به حمایت مداوم از این توافق، و تعهد خود بر حفظ و اجرای کامل آن تاکید می‌کنیم.

تروئیکای اروپا در این بیانیه ایران را به نقض برجام متهم کرده و مدعی شدند: ما به شدت از نقض توافق هسته‌ای توسط ایران که تبعاتی جدی و غیر قابل برگشت اشاعه‌ای دارد، نگران هستیم.


بیشتر بخوانید


این بیانیه در ادامه می‌افزاید: ایران به غنی‌سازی اورانیوم فراتر از حد مجاز ۳.۶۷ درصد تعیین شده در برجام ادامه می‌دهد و اورانیوم با غنای پایین را بسیار فراتر از حد مجاز ۳۰۰ کیلوگرم ذخیره می‌کند. این در حالی است که ماه مارس پیامی جدی در این خصوص از سوی آژانس به ایران ارسال شده است.

سه کشور اروپایی در بخش دیگری از این بیانیه مدعی شده‌اند که در ابراز تاسف از خروج آمریکا از برجام و عدم تمدید معافیت تحریمی مربوط به پروژه‌های منع اشاعه هسته‌ای به عنوان بخشی کلیدی از برجام، صریح بوده‌اند.

کشور‌های انگلیس، آلمان و فرانسه روز دوشنبه نیز طی قطعنامه‌ای ضدایرانی، مدعی شدند که ایران باید شفافیت بیشتری را در تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از خود نشان دهد.

این سه کشور اروپایی طرف برجام با تنظیم این قطعنامه، خواستار همکاری کامل ایران با تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شدند. به گفته رسانه‌ها، قطعنامه سه کشور اروپایی اولین اخطار رسمی شورای حکام آژانس اتمی به کشورمان از سال ۲۰۱۲ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۰۰:۱۸ ۰۶ تير ۱۳۹۹
احمق های دیوانه کله پوک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
مترسک های جالیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
الان دیگه برای همه روشن شد که قرار بوده نتیجه برجام چی بشه . خدا رو شکر که زودتر این اتفاق افتاد . لطفا آمریکا و اروپا رو ول کنید و به نیرو های داخلی بها بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
آقای روحانی ، تحویل بگیرید. شما که یک شبه دیوار تحریم را برداشته شده می پنداشتید، و همه تعهدات ایران را سریعا انجام دادید و آمریکا و اروپا، هیچ کاری نکردند، حالا بدهکار اروپاییان هم شده اید و باید پاسخ مناسب به آنها بدهید وگرنه بازهم طلبکارانه ایران را تحریم خواهند کرد و این جز عملکرد ناصحیح شما نمی باشد
آخرین اخبار