تلاش آمریکا برای تصویب قطعنامه‌ای ضد ایرانی در نشست شورای حکام آژانس اتمی

وال‌استریت‌ژورنال از تلاش آمریکا برای تصویب قطعنامه‌ای ضد ایرانی در نشست روز دوشنبه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، لاورنس نورمن، خبرنگار روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال در بروکسل اعلام کرد آمریکا تلاش می‌کند شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای علیه ایران را در نشست روز دوشنبه خود تصویب کنند.

خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال در پیامی توییتری وضعیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آستانه نشست مجمع عمومی در هفته آینده را آشفته توصیف کرد و نوشت: «درک من این است که در وین، در آستانه نشست هفته آتی شورای حکام آشوب محض برقرار است. این را می‌دانم که آمریکایی‌ها خواستار توافق بر سر قطعنامه‌ای جهت محکوم کردن عدم همکاری ایران با آژانس در موضوع توافقات پادمانی هستند.»


بیشتر بخوانید


خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال افزود این تلاش احتمالا از حمایت برخی از اعضای مهم شورای حکام مانند روسیه و چین برخوردار نخواهد شد ولی هنوز مشخص نیست موضع احتمالی اروپایی‌ها چه خواهد بود.

وی ادامه داد: «اما این تنها تنش موجود در آنجا نیست. میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی به صراحت گفته که چون نشست هفته آینده مجازی است این شورا نمی‌تواند تصمیم رسمی اتخاذ کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار