وقتی اروپا تعهدات خود را فراموش می‌کند؛

فرانسه خواستار همکاری کامل و فوری ایران با آژانس شد

وزارت خارجه فرانسه با استناد به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خواستار همکاری کامل و فوری ایران با این نهاد شد!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت وزارت خارجه فرانسه، پاریس در واکنش به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بار دیگر در ادعایی گزاف خواستار همکاری فوری تهران با آژانس شد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در پاسخ به سوالی ادعایی با این مضمون که براساس تازه‌ترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران همچنان به افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده خود ادامه می‌دهد و همچنان مانع دسترسی بازرسان آژانس به سایت‌های که گفته می‌شود در آنجا فعالیت‌های مشکوک انجام شده، می‌شود، بار دیگر ادعا‌های نخ‌نما شده پاریس در خصوص برجام را مطرح کرد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در خصوص مجاب کردن ایران به از سرگیری تعهدات خود ذیل برجام مدعی شد: ما گزارش سه ماهه اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد اجرای برجام را مورد توجه قرار داده‌ایم که تائیدی بر ادامه نقض تعهدات ایران تحت برجام است.

این مقام وزارت خارجه فرانسه مدعی شد: ما همچنان به برجام که یک عنصر حیاتی در شکل گیری جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای است کاملا متعهد هستیم و آن تنها راه ارائه تضمین صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران است. ما به همراه شرکای اروپایی خود مکانیسم حل اختلاف را در ۱۴ ژانویه آغاز کردیم تا جایگاهی را برای بحث در خصوص چارچوب دقیق توافق فراهم کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در ادامه ادعاهایش افزود: هدف از این اقدام حفظ (برجام) بود. این گفتگو‌ها به صورت گسترده میان شرکای برجام و نیز میان سه کشور اروپایی، روسیه، چین و با ایران در حال انجام است.

بنابر اعلام این مقام فرانسوی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارشی در خصوص عدم همکاری ایران در خصوص شفافیت و راستی آزمایی منتشر کرد. این مقام فرانسوی در خصوص مشکلات مطرح شده در گزارش آژانس در خصوص قابلیت بازرسی از ایران ابراز نگرانی کرد و گفت به همراه شرکای خود از ایران می‌خواهیم همکاری کامل و فوری با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته باشد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیرا در گزارشی مدعی شد ذخیره اورانیوم غنی شده ایران به میزان ۸ برابر از حد مجاز تجاوز کرده است. آژانس انرژی اتمی مدعی شد: «ایران همچنان از دسترسی به دو سایت هسته‌ای مشکوک ممانعت می‌کند. از ایران می‌خواهیم به طور کامل با ما همکاری کند و اجازه دهد به سایت‌های مورد نظر دسترسی داشته باشیم.»

ادعا‌های سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در حالی مطرح می‌شود که این کشور به همراه شرکای اروپایی خود تاکنون در عمل به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای ایران موفق نبوده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۵۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
بله-استکبار همینه
آشکارا حقتو میخوره-تحریمت میکنه-اموالتو مصادره میکنه
بعد میگه : زورم میرسه نمیدم
رهبری راست میگه : تنها راه اقتصاد مقاومتی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
فرانسه غلط کرد. همه تعهداتشونو زیر پا گذاشتند انتظار دارند ایران بشینه نگاه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
عجب رویی دارند !!! فقط حرف میزنند یکی نیست از اینها بپرسد چرا شما فوری به تعهدات خود ذیل برجام عمل نمیکنید؟؟ و فقط حرف میزنید و فکر میکنید برجام یک جاده یک طرفه است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
مگر شما که یک عضو ۵+۱ بودید.. به تعهد خود عمل کردید
خیر اقا. ، ایران بنظر ملت باید از npt خارج شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
فرانسه در راستای فشارهای آمریکا داره حرکت میکنه
آخرین اخبار