رافائل گروسی: ایران به آژانس اجازه دسترسی به دو مکان را نمی‌دهد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جلسه شورای حکام مدعی شد ایران به این سازمان اجازه دسترسی به دو مکان مورد نظر آژانس را نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشست پنج روزه کشور‌های عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به صورت مجازی در مقر این سازمان در وین آغاز شد.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در  این جلسه با اتهام‌زنی به کشورمان مدعی شد: «بیش از چهار ماه است که ایران مانع دسترسی بازرس‌های ما به دو مکان می‌شود. بیش از یک سال است که ایران در بحث‌های شفاف‌سازی درباره سوال‌های ما در خصوص فعالیت‌ها و مواد هسته‌ای احتمالی مشارکت ندارد.» 

او گفت آژانس از ایران می‌خواهد که با کارشناسان بین‌المللی درباره مسائل مورد مناقشه همکاری کند.

همچنین میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در نهادهای بین المللی در وین اعلام کرد رای گیری نشست امروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به صورت مجازی برگزار نخواهد شد.

دیپلمات روسیه در پیامی که در حساب شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، با اعلام خبر آغاز نشست شورای حکام آژانس نوشت: این جلسه به صورت مجازی برگزار خواهد شد، اما در صورتیکه نیاز به تصمیم گیری در صورت عدم اجماع باشد، رئیس جلسه نشستی حضوری را مطابق با رویه های عادی تشکیل خواهد داد. رای گیری به صورت مجازی نخواهد بود و تصمیم درست همین است.

گزارش سالانه ۲۰۱۹، گزارش همکاری‌های فنی در سال ۲۰۱۹، راستی‌آزمایی و نظارت در ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، اجرای پادمان در سال ۲۰۱۹، درخواست پادمان در کره شمالی، موافقت نامه پادمان (ان. پی. تی) با ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همه‌گیری ویروس کرونا از محور‌های مهم این نشست پنج روزه اعلام شده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
اونا که میخوان تحریما برگردونن و بر هم می گردونن. چرا ایران با اقتدار نمی گه چون دشمنای من آمریکا و اسرائیل به بمب هسته ای دسترسی دارن منم باید بمب هسته ای بسازم؟؟؟؟؟
دیگه از این بیشتر می خوان تحریممون کنن؟؟دیگه بیشتر از این باید تحقیر بشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۳:۵۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
بهتر
مگه از شما چی رسیده به ما که با کمال وقاحت میخواین تو امور حساس کشور ما دخالت کنین
آخرین اخبار