فعالیت ۲۵ واحد گلخانه‌ای هیدروپونیک در خراسان جنوبی

رِئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از فعالیت ۲۵ واحد گلخانه‌ای هیدروپونیک در استان خبر داد.

قوسی رِئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، در زمینه کشت هیدروپونیک گفت: این نوع کشت  بدون استفاده از خاک صورت می‌گیرد، و محلول‌های مغذی در آب به صورت چرخشی گیاه را تغذیه می‌کنند.

او با اشاره به اینکه مهمترین اثرات کشت هیدروپونیک (آب کشت)، حذف آفت کش‌ها و سموم است افزود: در این روش، بیماری‌های ارگانیک و انگلی گیاهان کاهش می‌یابد و ارزش غذایی محصولات نسبت به سایر روش‌های کشت افزایش می‌یابد.

قوسی از وجود ۲۵ واحد تولیدی هیدروپونیک در استان خبر داد و گفت: ۳۵ واحد دیگر نیز در حال احداث هستند.

رِئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به ابلاغ ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای حوزه هیدروپونیک در استان در سال ۹۸ گفت: از این رقم ۱۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است و برای سال ۹۹ نیز هنوز اعتباری ابلاغ نشده است.


بیشتر بخوانید: تکمیل زیرساخت ۸ مجتمع گلخانه‌ای در خراسان جنوبی


قوسی ضمن تاکید بر کاهش مصرف آب در روش هیدروپونیک گفت: این مزیت باعث شده تا محصولات متعددی را از جمله خیار، گوجه فرنگی، فلفل و گیاهان زینتی را در استان با این روش تولید کنیم.

او گفت: پارسال جهت راه اندازی واحد‌های کشت هیدروپونیک چندین درخواست را جهت اعطای تسهیلات به بانک ارسال کردیم که حدود ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان اعطا شده است.

رِئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه واحد‌های آب کشت نیاز به سیستم‌های اتوماتیک و نیز سرمایه گذاری بالا دارند گفت: برای راه اندازی و بهره برداری از هر هکتار واحد کشت هیدروپونیک، حدود ۷۰ میلیارد ریال سرمایه نیاز است.

او گفت: اشتغال ایجاد شده در این حوزه تاکنون به ازای هر هکتار، ۱۰ نفر و به صورت مستقیم بوده است.

انتهای پیام/ ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار