۲۲۱ حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی طی یک هفته به یمن

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد ائتلاف متجاوز سعودی با وجود اعلام یک طرفه آتش‌بس در این هفته ۱۳ عملیات زمینی و ۲۲۱ بار حمله هوایی در یمن انجام داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز رسانه‌ای انصارالله، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد حملات هوایی و زمینی نیرو‌های ائتلاف سعودی به رغم ادعای ائتلاف درباره ایجاد آتش‌بس یکجانبه در یمن ادامه دارد.

او با اشاره به تداوم حملات متجاوزان در استان‌های مختلف یمن گفت: طی یک هفته گذشته بیش از ۱۳ عملیات تهاجمی زمینی در جبهه‌های الجوف، مأرب، تعز و صعده رخ داده است.

سخنگوی ارتش یمن افزود: ائتلاف سعودی در این هفته ۲۲۱ مرتبه استان‌های صنعا، صعده، حجه، البیضاء، مأرب، الجوف، الضالع و جبهه‌های مرزی را بمباران کرده است.

یحیی سریع با اشاره به اینکه ائتلاف سعودی مدعی ایجاد آتش بس یکجانبه در یمن شده است، گفت: از زمان آغاز آتش‌بس یکجانبه سعودی‌ها تا به امروز این ائتلاف بیش از ۱۰۰ عملیات هجومی و بیش از ۱۳۰۰ حمله هوایی علیه یمن انجام داده است.

یک منبع آگاه نظامی امروز (پنج‌شنبه) از سرنگونی یک فروند هواپیمای جنگنده و جاسوسی ائتلاف متجاوز سعودی در منطقه کیلومتر ۱۶ شرق شهر الحدیده در غرب یمن خبر داد.

این منبع نظامی گفت هواپیما‌های جاسوسی و جنگی ائتلاف در حریم هوایی منطقه الفازه از توابع التحیتا و حیس در جنوب الحدیده به پرواز درآمدند.

همچنین جنگنده‌های ائتلاف سعودی ۲۷ مرتبه، منطقه المرازیق از توابع منطقه مرزی خب و الشعف در شرق استان الجوف در شرق این کشور را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های سعودی همچنین به مناطق صرواح و مجزر در استان مأرب حمله کردند.

یحیی سریع پیش‌تر به ائتلاف سعودی هشدار داده بود در صورت تشدید حملات، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پاسخ مناسبی خواهند داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار