آتش را به جان پوشش گیاهی مرتعی نیندازیم

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش پس از برداشت محصول گندم خودداری نمایند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش کیانی مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان گفت: بر اساس پایش داده‌های ماهواره‌ای و بررسی حریق رخ داده در سال‌های اخیر، نزولات آسمانی طی ماه‌های گذشته باعث استقرار پوشش گیاهی مرتعی متراکم در عرصه‌های منابع طبیعی در استان شده است.

او افزود: از سویی افزایش درجه حرارت در روز‌های آتی و خشکیدگی مراتع و زیراشکوب درختان باعث افزایش خطر وقوع حریق در سطح مراتع و جنگل‌های استان بخصوص در شهرستان‌های رامهرمز، هفتکل، ایذه، باغملک و اندیکا شده که دارای پوشش مرتعی با وضعیت خوب بوده و همچنین واجد اراضی دیم محاط در آن است.

کیانی اظهار داشت: حسب قانون، همه افراد حقیقی و حقوقی، درهیاران، شورا‌های اسلامی، مجریان طرح‌های مرتع داری، صاحبان پروانه چرا، دستگاه‌های مسئول در شهرستان و بخش‌ها، کنترل ایل راه‌ها و راه‌های دسترسی درجه ۲ و ۳ موظف هستند از وقوع آتش سوزی جلوگیری کرده و در صورت وقوع حریق در اطفاء آن تلاش کنند، ضمن اینکه باید اقدامات پیشگیرانه در این خصوص صورت پذیرد.

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان تصریح کرد: کشاورزان پس از برداشت گندم، از آتش زدن پس چرا مزارع جدا خودداری کنند و گردشگران و مسافران و هم استانی‌ها باید از ایجاد آتش و پرتاب وسایل آتش زا در طبیعت  پرهیز نمایند، همچنین همه آحاد مردم، در پاکسازی مراتع و جنگل‌های استان از مواد سوختنی همکاری داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه با عاملان ایجاد آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی براساس مقررات قانونی برخورد خواهد شد، تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده حریق با شماره تلفن رایگان امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ تماس حاصل کنند و موضوع را سریعا به یگان حفاظت اداره کل اطلاع اطلاع دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.