ممنوع بودن آتش زدن بقایای گیاهی پس از برداشت محصول

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از ممنوع بودن آتش زدن بقایای گیاهی پس از پایان برداشت محصول از اراضی کشاورزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: یکی از مشکلات استان در این بازه زمانی آتش زدن کاه و کلش زمین‌های کشاورزی پس از برداشت است که طبق قانون ممنوع است.

وی افزود: متولی برخورد و نظارت با امر آتش زدن زمین های کشاورزی پس از اتمام برداشت محصول سازمان جهاد کشاورزی است.

حاجی زاده با اشاره به همکاری سازمان ها برای جلوگیری از این امر بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در این خصوص باید همکاری لازم را داشته باشند و آموزش‌های لازم به کشاورزان در این خصوص اهمیت بسزایی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: ممکن است برخی افراد پس از خارج کردن آب از مزارع اقدام به آتش زدن زمین کنند که بهتر است از راه‌های جایگزین توصیه شده توسط جهاد کشاورزی استفاده کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد آتش‌سوزی‌های کشور در سال ۹۶ متعلق به خوزستان بود که این آتش‌سوزی‌ها در مزارع، تالاب‌ها، بیشه‌زارها، مراتع و جنگل‌ها رخ می‌دهد و چندین مورد آتش‌سوزی در پتروشیمی‌ها و انفجار خطوط لوله با عمر بالای ۷۰ سال در سال‌های گذشته در استان رخ داد که آخرین مورد آن حادثه انفجار خط لوله در جاده برومی اهواز بود.

وی افزود : مرکز فرماندهی، مانیتورینگ و کنترل بحران سالن چندمنظوره مدیریت بحران رامهرمز با اعتبارات استانی افتتاح شد که کلیه اطلاعات موردنیاز در این مرکز قابل رصد است.

وی گفت: سیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این مرکز کامل است وذرات با اندازه‌های ریز، گرد و غبار و آلودگی‌های موجود در هوا را اندازه‌گیری و گزارش می‌کند بیستمین ایستگاه سنجش آلودگی هوا و برای کلیه شهرستان‌های استان این تجهیزات فراهم شد.

انتهای پیام/م

جلوگیری از آتش زدن زمین های کشاورزی در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.