تشکیل پرونده قضایی برای عاملان آتش زدن کاه و کلش مزارع کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: تاکنون برای چندین نفر از کشاورزانی که عامدانه اقدام به آتش زدن کاه و کلش مزارع خود می‌کنندپرونده قضایی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، احمد زارعی، مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: کشاورزانی که عامدانه اقدام به آتش زدن کاه و کلش مزارع خود می‌کنند برخورد قاطعانه صورت خواهد گرفت و تاکنون برای چندین نفر از این کشاورزان نیز پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی افزود: سالانه ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت محصول گندم می‌رود که ۳۰ درصد از این مزارع، جزو اراضی دیم هستند و کاه و کلش را برای چرای دام نگه می‌دارند و آتش نمی‌زنند.

زارعی بیان داشت: برای کنترل آتش زدن بقایایی کشاورزی سالانه اقدامات زیادی توسط جهاد کشاورزی با همکاری نظام صنفی کشاورزی انجام می‌شود که منجر به کاهش این معضل در سال جاری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول تصریح کرد: نباید تمام آتش سوزی‌های مزارع را عمدی قلمداد کرد بلکه آتش سوزی امر اجتناب ناپذیری است.

این مقام مسئول ادامه داد: سیلاب موجب شد تا رسوبات وارد اراضی اطراف رودخانه و بیشه زار‌ها شود که این امر باعث شده تا زمین‌های زراعی مذکور غیر قابل آتش زدن شوند.

انتهای پیام/م

برخورد قاطع با آتش زدن بقایای کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.