پیشرفت ۲۵ درصدی تفاهم نامه مجتمع‌های گلخانه‌ای

سورگی مدیر شعب شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی از پیشرفت ۲۵ درصدی تفاهم نامه ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، سورگی مدیر شعب شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به تفاهم نامه شرکت شهرک‌های کشاورزی با استانداری، شرکت آب منطقه‌ای و نظام مهندسی یک انقلاب در سطح استان به راه افتاد و شرکت شهرک‌ها مجتمع‌های گلخانه‌ای را برای ایجاد شهرک گلخانه‌ای هزارهکتاری تحویل گرفت.

او افزود: تاکنون ۲۵۰ هکتار یعنی ۲۵ درصد از این تفاهم نامه به مرحله مطالعه نهایی رسیده و به زودی وارد فاز انتخاب پیمانکار و مناقصه خواهد شد.

سورگی اظهار کرد: براساس سیاست شرکت در بحث واگذاری هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و هر فردی با هر تخصصی می‌تواند برای تاسیس گلخانه اقدام کنند، اما وجود یک متخصص در کنار گلخانه داران می‌تواند ازضررو زیان احتمالی جلوگیری کند.

مدیر شعب شرکت شهرک‌های کشاورزی استان با اشاره به تاسیس یک شرکت بازرگانی که نماینده بخش خصوصی در جهادکشاورزی خواهد بود اظهار کرد: برنامه این شرکت بازرگانی صادرات مازاد تولیدات کشاورزی در بخش شهرک‌ها و خارج از آن می‌باشد.

او عنوان کرد: در راستای نهضت گلخانه‌ای یک سند اجرایی با زمانبندی و برنامه مشخص با دو بحث ایجاد مرکز مهارت آموزی و بازار فروش تهیه شده است.

سورگی ادامه داد: بر این اساس پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند احداث خواهد شد.

انتهای پیام/ ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.