آغازعملیات اجرایی احداث واحد‌های خیرین مسکن ساز شهر بیرجند

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از آغازعملیات اجرایی احداث واحد‌های خیرین مسکن ساز شهر بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، علیزاده معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی ساخت واحد‌های مسکونی خیرساز در شهر بیرجند که سال گذشته باحضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ‌زنی شد، اکنون با تامین زمین و اجرای عملیات خاک‌برداری از سوی راه و شهرسازی آغاز شد.

او افزود:  اردیبهشت سال گذشته پروژه ساخت مسکن خیرساز در محله موسی بن جعفر (ع) شهر بیرجند کلنگ‌زنی و اکنون پس طی مراحل تهیه طرح و نقشه و تایید در کمیته‌های فنی، خاک‌برداری منطقه آغاز شد.

علیزاده اظهار کرد: راه و شهرسازی علاوه بر تامین زمین پروژه، خاک‌برداری را هم متعهد شده بود که نقشه‌های طرح تایید و پیمانکار برای اخذ پروانه به شهرداری معرفی شده است و عملیات ساخت و ساز بعد از آن شروع می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی: زمین برای ۶۰ واحد در این پروژه تامین شده و برای ۱۲۰ واحد دیگر هم قرارداد در دست اجرا ست که امیدواریم پس از تکمیل ساخت واحد‌های مسکونی خیرساز آغاز شود.

علیزاده با تاکید بر اینکه ساخت مسکن خیرساز در قالب طرح اقدام ملی انجام می‌شود گفت: محله موسی بن جعفر از جمله محله‌‎های قدیمی شهر بیرجند است که در بخشی از آن سکونتگاه‌های غیررسمی شکل گرفته و شروع این پروژه منجر به رونق ساخت و ساز در این منطقه می‌شود و در تغییر چهره آن اثرگذار خواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: پس از سفر وزیر راه و شهرسازی در سال گذشته و بازدید از این منطقه طرح فاضلاب محله موسی بن جعفر نیز به تصویب رسید که عملیات اجرایی آن توسط شرکت آب و فاضلاب آغاز شده است.

علیزاده ارایه خدمات شهری در این منطقه را یکی از راهکار‌ها برای خروج آن از محرومیت عنوان کرد و گفت: در قالب بازآفرینی شهری برای این منطقه خانه محله و کتابخانه عمومی نیز ساخته شده که در اختیار شهرداری و نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته است تا تجهیز شود.

انجمن خیرین مسکن ساز فعالیت خود را از سال ۸۸ در استان خراسان جنوبی آغاز کرد و تاکنون ۶۸۲ واحد مسکونی را به متقاضیان واجد شرایط تحویل داده است و ۱۱۶ واحد دیگر را در دست ساخت دارد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.