برگزاری پویش کتاب-نمایش ۲۰ در سطح ملی

دبیر هنری پویش کتاب - نمایش ۲۰ گفت: با استقبال مردم و حمایت مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری، این پویش به صورت کشوری برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اصغر گروسی دبیر هنری پویش کتاب - نمایش ۲۰ با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می توانند تا پایان روز ۲۰ اردیبهشت ماه  امسال  در این پویش  شرکت کنند، بیان کرد: واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری فارس در راستای دو پویش در خانه بمانیم و تئاتر تعطیل نیست  در بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به عنوان مبدا شروع پویش، این رویداد را طراحی کرد.

او، تصریح کرد: هدف ما از این پویش گرم نگه داشتن فضای هنر در عین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن است و علاقه‌مندان باید نمایش‌های کوتاه ۳ تا ۷ دقیقه‌ای  را بر اساس محتوای کتاب‌های مطرح ادبیات انقلاب اسلامی تولید کنند.

گروسی ادامه داد: آن بیست و سه نفر (احمد یوسف زاده)، پایی که جا ماند (سید ناصر حسینی پور)، دا (سیده اعظم حسینی)، دختر شینا (بهناز ضرابی زاده)، جنگ دوست داشتنی (سعید تاجیک) و رفاقت به سبک تانک (داود امیریان) از این آثار است.

دبیر هنری پویش کتاب - نمایش ۲۰ افزود: کتیبه ژنرال و خمپاره خواب آلود (اکبر صحرایی) و مهرنجون (محمد محمودی نورآبادی) در این فهرست وجود دارد، گفت: بخش ویژه این پویش نیز به منظور پاسداشت ایثارگری مدافعان سلامت (جامعه پزشکی و پرستاری) در شرایط حاضر طراحی شده است.

او، اضافه کرد: در این بخش علاقمندان می‌توانند آثار خود را بر اساس خاطرات پزشکان و پرستاران و کادر درمانی (حال حاضر و دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس) تولید و ارسال کنند.

کارشناس مسئول هنر‌های نمایشی حوزه هنری فارس اظهار کرد: رعایت اصول حرفه‌ای تصویربرداری برای فیلمبرداری از نمایش‌ها لازم نیست، ضبط ویدئو‌ها با یک دوربین ساده و یا موبایل انجام شده و ویدئو‌ها از کیفیت مناسب صدا، نور و تصویر برخوردار باشند، اما مشخصات شامل نام نمایش، نام و نام خانوادگی شرکت‌کنندگان و شماره تماس در یک برگه A۴ نوشته شده و قبل ازشروع نمایش به مدت دو ثانیه جلوی دوربین نمایش داده شود.

دبیر هنری پویش کتاب - نمایش ۲۰  تاکید کرد: زمان ویدئو‌های ارسالی را حداکثر ۷ دقیقه اعلام و اضافه کرد: دوربین حتما باید در حالت افقی و ثابت، نمایش را ضبط کند. ویدئو‌ها از طریق پیام‌رسان سروش و یا پیام رسان واتساپ به شماره ۰۹۳۵۸۴۲۴۵۴۱ ارسال شود.

گروسی گفت: نمایش‌های برگزیده روز سوم خرداد ۱۳۹۹، همزمان با عید سعید فطر و در مراسم اختتامیه‌ای که به صورت مجازی برگزار می شود معرفی می‌شوند و به برگزیده‌های اول تا سوم بین ۵ تا ۱۵ میلیون ریال و به ۵ اثر دیگر نیز جایزه ۲ میلیون ریالی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار