در پی اقدام اخیر شورای انتقالی جنوب یمن؛

هم‌پیمانان عربستان در یمن به اختلاف خورده‌اند

المیادین گزارش داد توافق ریاض با حمایت عربستان، به دنبال تقسیم حکومت بین شورای انتقالی جنوب و دولت منصور هادی بود؛ اما موفقیتی در این زمینه نداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المیادین از اختلاف و دودستگی بین هم‌پیمانان عربستان در یمن خبر داد. پس از اعلام شورای انتقالی جنوب یمن درباره اداره خودگردان در استان‌های جنوبی، ائتلاف (متجاوز) سعودی از شورای انتقالی خواست از اقدامات تنش‌آمیز خود دست بردارد. شورای انتقالی هم از اعمال حالت فوق العاده و استقرار نیرو‌های خود در عدن خبر داد.

شورای انتقالی ضمن انتقاد از دولت منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن)، اعلام کرد این دولت برای بهبود اوضاع هیچ اقدامی انجام نداده است.

از سوی دیگر، دولت منصور هادی بر این باور است که اتفاقی که روی داد، به منزله شورش مسلحانه و کودتا علیه توافق ریاض است. این موضوع نشان دهنده بازگشت شرایط به پیش از امضای توافق ۲۰۱۹ است.

دولت هادی تحت حمایت عربستان و شورای انتقالی تحت حمایت امارات است و هر دوی آن‌ها بخشی از ائتلاف سعودی هستند؛ اما اختلافات بین آن‌ها نشان دهنده افزایش درگیری‌ها در آینده خواهد بود.

توافق ریاض با حمایت عربستان، به دنبال تقسیم حکومت بین دو طرف بود؛ اما موفقیتی در این زمینه نداشت. هرج و مرج و تشدید تنش در حالی صورت می‌گیرد که یمن با احتمال شیوع کرونا مواجه است.

این گزارش می‌افزاید: دودستگی و تجزیه از دیگر نتایج جنگ بیهوده ائتلاف سعودی در یمن است.

شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات بهره می‌برد، از نیمه شب روز یکشنبه، ضمن اعلام وضع فوق‌العاده در جنوب، این منطقه را منطقه‌ای خودگردان اعلام کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار