تقدیر از ۲۰ سفیر سلامت مدارس گیلان

به مناسبت هفته سلامت از ۲۰ دانش آموز و مربی، به عنوان سفیران سلامت در مدارس گیلان به صورت نمادین قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در دیدار با مراقبان و سفیران سلامت مدارس ناحیه یک رشت گفت: از ۴۰۰ هزار دانش آموز در گیلان، بیش از ۵۵ هزار نفر سفیر سلامت هستند.

او با اشاره به اینکه بهره‌گیری از مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های بهداشتی مدارس می‌تواند راهکار مناسبی برای انتقال آموزه‌های بهداشتی به خانواده باشد، افزود: باید با فرهنگ سازی و آموزش‌های مناسب به دانش آموزان زمینه تقویت سلامت و خود مراقبتی در خانواده‌ها را تقویت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از دانشگاه علوم پزشکی هم خواست تمهیدات لازم را برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب و امکانات اولیه بهداشتی و درمانی درمناطق مختلف استان فراهم کند.

جهان آرای به سفیران سلامت خواست پیشنهاد کرد: دلنوشته‌های خود را در روز‌های کرونایی بنویسند و از معاونت تربیت بدنی و سلامت نیز خواست: پیگیر اجرای طرحی برای جمع آوری خاطرات سفیران سلامت از اتفاقات، برنامه‌ها و تلاش‌های آنان در این روز‌ها باشد.

امیر سراجی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان نیز با اشاره به نقش مربیان بهداشت و سفیران سلامت در آگاهی رسانی به خانواده‌ها و دانش آموزان در مقابله با همه گیری بیماری کرونا، از فعالیت بیش از ۵۰۰ مربی بهداشت و ۵۵ هزار دانش آموز سفیر سلامت در مدارس استان اعم از دولتی و غیردولتی خبر داد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.