ادامه روند اجرای پروژه‌های عمرانی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی: پیمانکاران مکلفند با رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی، پروژه‌های عمرانی را بدون وقفه ادامه دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، میر جعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: همه کارفرمایان و پیمانکاران باید با رعایت مسائل بهداشتی برای مقابله با کرونا، برای ادامه فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی خود برنامه ریزی کنند.

او  با لازم الاجرا دستورالعمل‌های حوزه بهداشت و درمان و همچنین ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا تأکید کرد: در دستورالعمل‌ها و مصوبات ابلاغی، ممنوعیتی برای ادامه و انجام پروژه‌های عمرانی اعلام نشده لذا فعالیت‌های عمرانی نباید متوقف شوند.

میرجعفریان در تشریح نحوه ادامه فعالیت‌های پیمانکاران با وجود محدودیت تردد در مبادی ورودی شهر‌ها گفت: کارفرمایان باید فهرست اسامی کارگران پروژه‌ها را به فرمانداران اعلام کنند تا با هماهنگی با نیروی انتظامی، شرایط برای تردد آن‌ها تسهیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: درخصوص تأمین مصالح مورد نیاز پروژه‌ها نیز هماهنگی‌های لازم با صنوف مرتبط توسط کمیته اقتصادی ذیل ستاد مدیریت کرونای استان صورت می‌گیرد تا در این زمینه هم موانع برطرف گردند

میرجعفریان گفت: بر اساس مصوبه کمیته بهداشت محیط، نظارت بر روند اجرای کار در کارگاه‌های عمرانی به عهده دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

او  بر اساس ضوابط بهداشتی، رعایت فاصله لازم بین کارگران در فضا‌های باز و اقدام به شیفت بندی، کاهش آمار کارگران هر نوبت کاری و رعایت فاصله لازم در کارگاه‌های مسقف از جمله نکاتی است که باید در زمان اجرای پروژه‌ها رعایت شود.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار